Siirry suoraan sisältöön

Unreal Engine C++ development (3 op)

Toteutuksen tunnus: VV00ED90-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 01.03.2020

Ajoitus

11.03.2020 - 10.05.2020

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Englanti
  • Suomi

Paikat

10 - 30

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Juha Ojala

Vastuuopettaja

Juha Ojala

Ryhmät

  • VV2019-2020
    Valinnaiset opinnot 2019-2020

Tavoitteet

Opiskelija osaa hyödyntää C++-ohjelmointikieltä rakentaessaan ohjelmia Unreal Enginellä. Opiskelija osaa luoda C++-moduuleita, joita voidaan käyttää Blueprint-skriptauskielessä. Opiskelija tietää yleisimmät makrokomennot sekä templaattifunktiot, joita Unreal Engine sisältää.

Sisältö

Tutustutaan siihen, millainen koodin rakenne Unreal Enginessä on. Luodaan uusia luokkia ja olioita käyttäen C++:aa. Ohjelmoidaan logiikkaa C++:lla ja opetellaan, miten C++ ja Blueprint-skriptauskielet toimivat rinnakkain ja tukevat toisiaan. Kurssin aikana rakennetaan esimerkkejä, jotka hyödyntävät C++ -koodia sekä Blueprint-skriptiä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Tietämys olio-ohjelmoinnista.