Unreal Engine C++ development (3 op)
Toteutuksen tunnus: VV00ED90-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 01.03.2020
Ajoitus
11.03.2020 - 10.05.2020
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
-
VV2019-2020Valinnaiset opinnot 2019-2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyödyntää C++-ohjelmointikieltä rakentaessaan ohjelmia Unreal Enginellä. Opiskelija osaa luoda C++-moduuleita, joita voidaan käyttää Blueprint-skriptauskielessä. Opiskelija tietää yleisimmät makrokomennot sekä templaattifunktiot, joita Unreal Engine sisältää.
Sisältö
Tutustutaan siihen, millainen koodin rakenne Unreal Enginessä on. Luodaan uusia luokkia ja olioita käyttäen C++:aa. Ohjelmoidaan logiikkaa C++:lla ja opetellaan, miten C++ ja Blueprint-skriptauskielet toimivat rinnakkain ja tukevat toisiaan. Kurssin aikana rakennetaan esimerkkejä, jotka hyödyntävät C++ -koodia sekä Blueprint-skriptiä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Tietämys olio-ohjelmoinnista.