Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen (7 op)

Toteutuksen tunnus: WM00DJ82-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

16.12.2019 - 10.01.2020

Ajoitus

20.01.2020 - 30.05.2020

Opintopistemäärä

7 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Degree Programme in Wellbeing Management

Opettaja

  • Marjaana Roponen
  • Pia Jääskeläinen
  • Kristiina Kinnunen

Vastuuopettaja

Marjaana Roponen

Ryhmät

  • WMMI19KP
    Wellbeing Management, päivätoteutus

Tavoitteet

Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osoitat perehtyneisyyttä palveluyrityksen talouden lainalaisuuksiin ulkoisen laskentatoimen näkökulmasta.
Osaat analysoida ja tulkita palveluyrityksen taloutta ja tunnuslukuja tilinpäätösraporttien pohjalta.

Sisältö

Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Mikä on laskentatoimen rooli palveluyrityksen toiminnassa?
Millainen on ulkoisen laskentatoimen prosessi liiketapahtumista tilinpäätöksen analysointiin?
Miten tulkitset palveluyrityksen talouden tunnuslukuja?

Arviointiasteikko

1-5