Palvelujen käyttäjälähtöinen kehittäminen (7 op)
Toteutuksen tunnus: WM00DJ82-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ajoitus
20.01.2020 - 30.05.2020
Opintopistemäärä
7 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 30
Koulutus
- Degree Programme in Wellbeing Management
Opettaja
- Marjaana Roponen
- Pia Jääskeläinen
- Kristiina Kinnunen
Vastuuopettaja
Marjaana Roponen
Ryhmät
-
WMMI19KPWellbeing Management, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osoitat perehtyneisyyttä palveluyrityksen talouden lainalaisuuksiin ulkoisen laskentatoimen näkökulmasta.
Osaat analysoida ja tulkita palveluyrityksen taloutta ja tunnuslukuja tilinpäätösraporttien pohjalta.
Sisältö
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Mikä on laskentatoimen rooli palveluyrityksen toiminnassa?
Millainen on ulkoisen laskentatoimen prosessi liiketapahtumista tilinpäätöksen analysointiin?
Miten tulkitset palveluyrityksen talouden tunnuslukuja?
Arviointiasteikko
1-5