Siirry suoraan sisältöön

Esimies asiakkuuksien kehittäjänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: Y25300012-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2018 - 16.04.2018

Ajoitus

03.09.2018 - 14.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Sari Toijonen-Kunnari

Vastuuopettaja

Sari Toijonen-Kunnari

Ryhmät

  • L8016SNA
    Liiketalous, päivätoteutus
  • L8016SNB
    Liiketalous, päivätoteutus
  • L8816SAU
    Liiketalous, monimuoto
  • L8816SAO
    Liiketalous, monimuoto

Tavoitteet

Osaat seurata ja arvioida esimiestä asiakkuuksien kehittäjänä. Osaat suunnitella ja kehittää asiakastyötä. Osaat hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia. Osaat hyödyntää verkon mahdoliisuuksia asiakkuuksien kehittämisessä. Osaat arvioida ja suunnitella esimiesosaamistasi asiakkuuksien kehittäjänä.

Sisältö

Miten seurata ja arvioida esimiestä asiakkuuksien kehittäjänä? Miten voi suunnitella ja kehittää asiakastyötä? Miten hankkia, kehittää ja ylläpitää asiakkuuksia? Miten hyödynnät verkon mahdollisuuksia asiakkuukisen kehittämisessä? Miten arvioit ja suunnittelet esimiesosaamistasi asiakkuuksien kehittäjänä?

Aika ja paikka

Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla hyödynnetään Moodlen virtuaalista oppimisympäristöä. Oppimateriaalina ovat Moodlessa olevat aineistot ja osia seuraavista teoksista:
Hellman Kalevi 2003. Asiakastavoitteet ja –strategiat. Helsinki: WSOY.
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PS-kustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika. Helsinki: WSOYpro.
Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R 2006. Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden arvoilla. Helsinki: WSOY.
Storbacka Kaj, Sivula Petteri & Kaario Kari 2000. Arvoa strategisista asiakkuuksista. Helsinki: Kauppakaari.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät verkkototeutuksen mukaisesti.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopisteen opintojakso edellyttää noin 135 tunnin työskentelyä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan

Asiakkuuden kehittämisen pääpiirteiden hallinta ja soveltaminen oppimistehtävissä. Asiakkuuksien kehittämistä tarkastellaan esimiestyön näkökulmasta.
Yksilötyönä ja pienryhmissä tehtävät oppimistehtävät. Oppimistehtävien vertaisarviointi. Opintojakson arviointi perustuu osa-alueiden oppimistehtäviin. Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut tehtävät.

Esitietovaatimukset

Suositellaan asiakastuntemuksen ja asiakassuhteiden sekä esimiestyön kehittämisen perusteiden osaamista.