Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen perustaminen ja markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: Y26300003-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

20.08.2018 - 07.09.2018

Ajoitus

12.09.2018 - 03.12.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 61

Koulutus

  • Geronomikoulutus

Opettaja

  • Harri Ala-Uotila
  • Marianne Roslund

Vastuuopettaja

Harri Ala-Uotila

Ryhmät

  • GE15S
    Geronomi, päivätoteutus
  • GE15SA
    Geronomi, monimuoto
  • VV2018-2019
    Valinnaiset opinnot 2018-2019

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:   - tunnistaa yrittäjyyden merkityksen kansantaloudessa   - osaa arvioida omia yrityksen perustamisen mahdollisuuksia sekä tietojen, taitojen ja asenteiden näkökulmista.   - tunnistaa yrityksen perustamisen keskeisimmät vaatimukset - Ymmärrät yrityksen imagon merkityksen ja osaat hyödyntää yrityksen tukiverkostoja. - Ymmärrät asiakkaiden, markkinoinnin ja Sos. Median merkityksen. - Osaat hinnoitella omat tuotteet.

Sisältö

Onko liikeideatoimiva? Mikä yritysmuoto on paras yrityksesi kannalta ? Miten rahoitat yritystoimintasi? Miten käynnistät yritystoiminnan? Miten yritys toimii? Mikä merkitys on yrityksen asiakkailla? Mitä tarkoitetaan asiakaslähtöisellä markkinoinnilla? Mitkä tekijät vaikuttavat yritysimagon syntymiseen? Miten hinnoittelet tuotteet/palvelut ? Sisältö: 1. Yrittäjyys yritystoiminnan lähtökohtana 2. Yritysidean mahdollisuuksien löytäminen 3. Yritysidean kehittäminen liikeideaksi 4. Yrityksen perustamiseen liittyvät tukijärjestelmät 5. Perustettavan yrityksen rahoitustarve ja -lähteet 6. Uuden yrityksen riskien arvionti ja hallinta 7. Käytännön perustamistoimet 8. PK-yrityksen markkinoinnin suunnittelu  

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Osaat arvioida käyttämääsi tietoa kriittisesti. Osaat hahmottaa, miten yritys toimii ja mitä sen käynnistäminen edellyttää. Osaat suunnitella yrityksen toimintaa ja hankkia asiakkaita. Tunnet viestinnän, hinnoittelun ja markkinoinnin perusteet.   Kiitettävä (5), Hyvä (4-3), Tyydyttävä (2-1), Hylätty (0)