Kouluttajana toimiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YP00AA53-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
01.08.2020 - 31.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Yhteisöpedagogikoulutus
Opettaja
- Tommi Pantzar
Vastuuopettaja
Tommi Pantzar
Ryhmät
-
YPMI18KPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
-
YPMI18SPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyytesi didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön eri toimintamuodoissa
Sisältö
Mitä on didaktiikka? Miten koulutustapahtuma suunnitellaan? Miten koulutustapahtuma toteutetaan ja arvioidaan?
Opiskelumateriaali
Materiaalit ja kirjallisuuslistan löydät opintojakson Learn alustalta.
Yksilölliset oppimisväylät
1. Lähiopetus
Tämä vaihtoehto edellyttää lähiopetustunneille osallistumista. Opintojaksoon liittyy 2 oppimistehtävää. Tehtävä 1. Koulutustapahtuman suunnittelu. Suunnittelet ja toteutat koulutustapahtuman joko lähiopetuksessa tai työelämässä. Mikäli koulutustapahtuman toteuttaminen on hankalaa koulutusympäristön puuttumisen tms syyn takia, voit suorittaa tehtävän teoreettisesti.
Tehtävä 2. Tässä oppimistehtävässä perehdytään tutkimusartikkelihin, joista tuotetaan essee. Esseen teemasta toteutetaan kuvitteellinen koulutusjakso, jonka suunnittelussa hyödynnetään luentojen materiaalin lisäksi alan kirjallisuutta.
2. Verkko / Itsenäinen suoritusvaihtoehto
Opintojakson voit suorittaa itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, jonka saat pyydettäessä sähköpostitse opintojakson vastuuopettajalta
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
a. Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä. e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen ja aktiivisuus tunnteilla 20%
Oppimistehtävä 1. 40%
Oppimistehtävä 2. 40%