Siirry suoraan sisältöön

Kouluttajana toimiminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YP00AA53-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

15.08.2020 - 04.09.2020

Ajoitus

01.08.2020 - 31.12.2020

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Yhteisöpedagogikoulutus

Opettaja

  • Tommi Pantzar

Vastuuopettaja

Tommi Pantzar

Ryhmät

  • YPMI18KP
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus
  • YPMI18SP
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyytesi didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön eri toimintamuodoissa

Sisältö

Mitä on didaktiikka? Miten koulutustapahtuma suunnitellaan? Miten koulutustapahtuma toteutetaan ja arvioidaan?

Opiskelumateriaali

Materiaalit ja kirjallisuuslistan löydät opintojakson Learn alustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

1. Lähiopetus
Tämä vaihtoehto edellyttää lähiopetustunneille osallistumista. Opintojaksoon liittyy 2 oppimistehtävää. Tehtävä 1. Koulutustapahtuman suunnittelu. Suunnittelet ja toteutat koulutustapahtuman joko lähiopetuksessa tai työelämässä. Mikäli koulutustapahtuman toteuttaminen on hankalaa koulutusympäristön puuttumisen tms syyn takia, voit suorittaa tehtävän teoreettisesti.
Tehtävä 2. Tässä oppimistehtävässä perehdytään tutkimusartikkelihin, joista tuotetaan essee. Esseen teemasta toteutetaan kuvitteellinen koulutusjakso, jonka suunnittelussa hyödynnetään luentojen materiaalin lisäksi alan kirjallisuutta.

2. Verkko / Itsenäinen suoritusvaihtoehto
Opintojakson voit suorittaa itsenäisesti tekemällä oppimistehtävän, jonka saat pyydettäessä sähköpostitse opintojakson vastuuopettajalta

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

a. Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä. e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ja aktiivisuus tunnteilla 20%
Oppimistehtävä 1. 40%
Oppimistehtävä 2. 40%