Research-based development (5cr)
Code: BY2530004-3021
General information
- Enrollment
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 13.02.2026 - 05.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Teachers
- Satu Peltola
- Course
- BY2530004
Unfortunately, no reservations were found for the realization Research-based development BY2530004-3021. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know the basis of development work and you can apply research methods into the development process
You can apply research methods to find out developmental needs and tasks
You can evaluate development process and its outcome using document-based data
You can plan and implement goal-oriented development process
Content
How can theoretical and practical developmental needs be perceived in work life?
What kind of qualitative and statistical methods can be applied to the inquiry of developmental needs?
What are follow-up and documentation methods in development processes?
How can effectiveness of development processes be evaluated?
Evaluation
a) You can find, study, produce and evaluate critically and apply adequate knowledge of research methods for development work
b) You can solve demanding problems in research and/or development work, which supports the task of development process
Course material
Opiskelumateriaali on saatavilla suurelta osin opintojakson Learn-alustalta. Opintojaksolla käytetään kuitenkin myös omaan tutkimuksellisen kehittämisen tehtävään liittyvää lähdemateriaalia.
Study forms and methods
Opintojakso on verkkototeutuso, johon ei sisälly verkko-opetusta, mutta voit halutessasi osallistua kahvihetkiin, joissa keskustellaan opintojakson asioista. Oppimisympäristönä on Learn, jossa on materiaalit ja ohjeet opintojakson itsenäiseen suorittamiseen oman aikataulun mukaan huomioiden opintojakson määräajat.
Opintojakso soveltuu samanaikaisesti suoritettavaksi opinnäytteen suunnittelu- tai aloitusvaiheen kanssa. Opintojakso edistää oman tutkimus- ja/tai kehittämisotteen jäsentämistä. Opintojakso soveltuu myös opinnäytteen menetelmävaiheen kuvauksen tarkentamiseen.
RDI and work-related cooperation
Opintojakso kytkeytyy opiskelijan omaan opinnäytetyönä tai työelämäprojektina tehtävään työelämän tutkimuksellisen kehittämisen hankkeeseen. Myös kytkentä Xamkin TKI-hankkeisiin on mahdollista.
Timing of exams and assignments
Opintojakson suoritus koostuu kahdesta osasta:
- Ensimmäisessä vaiheessa laaditaan 1-3 sivun mittainen tilannekatsaus tutkimuksen ja kehittämisen asemoimiseksi omaan opinnäytteeseen tai työelämäprojektiin. Osallistujat kommentoivat kahta tilannekatsausta keskustelualueella ja saavat näin myös vertaispalautteen omasta suorituksestaan. Tämän jälkeen opettaja antaa palautteen tilannekatsauksista. Tehtävää ei arvioida numeerisesti. Tehtävän palautuspäivä on 1.4.
- Toinen osa on arvioitava 10-15 sivun mittainen tehtävä, joka pohjautuu tilannekatsauksesta saatuun palautteeseen, opintojakson oppiin ja mahdolliseen opinnäytteen tai työelämäprojektin sisällölliseen etenemiseen. Suoritus voi olla myös menetelmään perehtyminen ilman kytkentää opinnäytteen aiheeseen. Suoritus arvioidaan numeerisesti. Tehtävän palautuspäivä on 11.5., jos haluat arvosanasi toukokuun aikana. Toinen palautuspäivä on 31.7. joka arvioidaan vapaajakson jälkeen elokuun aikana.
International cooperation
Opintojakso voi kytkeytyä opiskelijan omaan kansainväliseen yhteistyöhön.
Student workload
Opintojakso sisältää noin 130 tuntia itsenäistä työskentelyä.
Further information
Siirryt Learniin Peppi- integraation kautta, joten opintojakso näkyy sinun työpöydälläsi aloituspäivänä. Sinun ei siis tarvitse tehdä muuta kuin odottaa tuota aloituspäivää. Katso opintojakson alkamispäivä Pepistä niin tiedät, milloin opintojakson tulisi olla työpöydälläsi. Jos opintojaksoa ei näy 2 päivän jälkeen opintojakson alkamisesta, ota yhteys vastuuopettajaan. Kun avaat opintojakson, perehdy huolellisesti ohjeisiin ja suunnittele ajankäyttösi. Oppimistehtävät vaativat aikaa ja paneutumista, joten kalenteroi siihen riittävästi aikaa, erityisesti jälkimmäinen vie aikaa, varaudu siihen.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson suoritus koostuu kahdesta osasta:
- Ensimmäisessä vaiheessa laaditaan 1-3 sivun mittainen tilannekatsaus tutkimuksen ja kehittämisen asemoimiseksi omaan opinnäytteeseen tai työelämäprojektiin. Osallistujat kommentoivat kahta tilannekatsausta ja saavat näin myös vertaispalautteen omasta suorituksestaan. Tämän jälkeen opettaja antaa palautteen tilannekatsauksista. Tehtävää ei arvioida numeerisesti.
- Toinen osa on arvioitava 10-15 sivun mittainen tehtävä, joka pohjautuu tilannekatsauksesta saatuun palautteeseen, opintojakson oppiin ja mahdolliseen opinnäytteen tai työelämäprojektin sisällölliseen etenemiseen. Suoritus voi olla myös menetelmään perehtyminen ilman kytkentää opinnäytteen aiheeseen. Suoritus arvioidaan numeerisesti.
Qualifications
No prerequisites