Palvelutalous ja palveluliiketoiminnan kehittäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: L83B101
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti digitaalisen palveluliiketoiminnan suunnittelun ja johtamisen käsittein. Opiskelija osaa tutkia käyttäjälähtöisin menetelmin asiakaskokemuksia ja käyttää saamaansa tietoa palvelujen innovoinnissa ja muotoilussa. Opiskelija osaa johtaa digitaalista palveluliiketoimintaa ja asiakaskokemuksia.
Sisältö
Miten digitaalinen palvelutalous muuttaa liiketoimintaa? Miten palveluliiketoimintaa johdetaan ja kehitetään hyvään asiakasymmärrykseen perustuen? Miten asiakaskokemus muodostuu ja miten niitä johdetaan? Mitkä ovat palvelumuotoilun periaatteet ja menetelmät? Miten asiakaskokemuksia tutkitaan ja hyödynnetään palveluinnovoinnissa ja palvelumuotoilussa? Mitä erityispiirteitä digitaalisten palvelujen suunnitteluun liittyy?
Edeltävä osaaminen
Ei edellytä aiempaa osaamista.