Skip to main content

Utilization of renewable bio-based materials in buildingsLaajuus (5 cr)

Code: KR00EA40

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

- You learn basic information and basic skills relating to the most significant bio-materials.
- You can utilize bio-based materials suitable throughout the whole cycle.
- You identify the opportunities offered by the bio-based materials from the perspective of construction.

Content

For what purposes and how will bio-based materials be used now and in the future?
What has to be taken into account in construction planning when utilizing bio-based materials in the appropriate way?

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

15 - 45

Teachers
  • Vertti Vallenius
Teacher in charge

Vertti Vallenius

Groups
  • KRKV23SVY
    Sustainable construction and cesign, master studies

Objective

- You learn basic information and basic skills relating to the most significant bio-materials.
- You can utilize bio-based materials suitable throughout the whole cycle.
- You identify the opportunities offered by the bio-based materials from the perspective of construction.

Content

For what purposes and how will bio-based materials be used now and in the future?
What has to be taken into account in construction planning when utilizing bio-based materials in the appropriate way?

Opiskelumateriaali

Learn kirja
Ympäristöministeiön aineisto
YK:n agenda 2030
EU Green Deal
Artikkelit

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson aikana on kuusi yhteistä teams tapaamista.
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Jos opiskelija haluaa käyttää yksilöllistä oppimisväylää, opiskelija laatii kurssin tavoitteet täyttävän kirjallisen suunnitelman yksilöllisestä toteutuksesta ja hyväksyttää se työpaikallaan. Hyväksytty suunnitelma on esiteltävä kurssin ohjaajalle ja hänen kanssaan on sovittava yksilöllistämisestä ennen kurssin alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä noin 135 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
5
a. arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen
b. ratkaista luovasti monimutkaisia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa tuloksellisesti ja itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti ja systemaattisesti käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa
f. työskennellä itsenäisesti alan vaativissa asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. kykenee oman erityisosaamisalueensa vaativaan kansainväliseen viestintään ja vuorovaikutukseen erilaisissa toimijayhteisöissä

3
.
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e.arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f..työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

1
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa erityisosaamisalueellaan laaja-alaisesti
b. ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja
e. käyttää erilaisia strategisia lähestymistapoja johtamisessa
f. työskennellä alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti omalla äidinkielellä ja käyttää vieraskielistä aineistoa

Loppuvaiheen arviointikriteeristössä hyödynnetään myös seuraavaa: valmius jatkuvaan oppimiseen

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 16.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Construction and Energy Engineering

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

10 - 30

Degree programmes
  • Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Teachers
  • Vertti Vallenius
Teacher in charge

Vertti Vallenius

Groups
  • KRKV21SY
    Sustainable construction and cesign, master studies

Objective

- You learn basic information and basic skills relating to the most significant bio-materials.
- You can utilize bio-based materials suitable throughout the whole cycle.
- You identify the opportunities offered by the bio-based materials from the perspective of construction.

Content

For what purposes and how will bio-based materials be used now and in the future?
What has to be taken into account in construction planning when utilizing bio-based materials in the appropriate way?

Opiskelumateriaali

Learn kirja
Ympäristöministeiön aineisto
YK:n agenda 2030
EU Green Deal
Artikkelit

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson aikana on neljä yhteistä tapaamista. Kaksi lähiopetuskertaa sekä kaksi teams tapaamista.
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Jos opiskelija haluaa käyttää yksilöllistä oppimisväylää, opiskelija laatii kurssin tavoitteet täyttävän kirjallisen suunnitelman yksilöllisestä toteutuksesta ja hyväksyttää se työpaikallaan. Hyväksytty suunnitelma on esiteltävä kurssin ohjaajalle ja hänen kanssaan on sovittava yksilöllistämisestä ennen kurssin alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä noin 135 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
5
a. arvioida ja hyödyntää kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan uusia näkökulmia tuottaen
b. ratkaista luovasti monimutkaisia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa tuloksellisesti ja itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti ja systemaattisesti käyttää uusia strategisia lähestymistapoja johtamisen välineenä monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa
f. työskennellä itsenäisesti alan vaativissa asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. kykenee oman erityisosaamisalueensa vaativaan kansainväliseen viestintään ja vuorovaikutukseen erilaisissa toimijayhteisöissä

3
.
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
e.arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f..työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

1
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa erityisosaamisalueellaan laaja-alaisesti
b. ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää toimintoja
e. käyttää erilaisia strategisia lähestymistapoja johtamisessa
f. työskennellä alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g. viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti omalla äidinkielellä ja käyttää vieraskielistä aineistoa

Loppuvaiheen arviointikriteeristössä hyödynnetään myös seuraavaa: valmius jatkuvaan oppimiseen