Skip to main content

Human resources management and first-line managementLaajuus (5 cr)

Code: BY2530011

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Responsible person

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Further information

Online course

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

02.09.2024 - 19.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

• Viitala Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Edita. Helsinki. Saatavana e-kirjana. Tai vaihtoehtoisesti
• Viitala Riitta 2013. ( huom! verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Edita. Helsinki.
• Viitala Riitta (toim. 2005,). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma). Saatavissa vapaasti verkossa.
• Juuti Pauli (2016) Johtamisen kehittäminen. PS-kustannus. Helsinki.
• Lisäksi muu materiaali oppimisalustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

ei ole

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 135 tuntia (5 op), noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu noin kolmelle kuukaudelle (13 viikkoa). Tarkemman aikataulun näet myöhemmin oppimisalustalta.

Toteutuksen osien kuvaus

Eteneminen

Further information

Syysloma on viikolla 43 ja sen aikana ei järjestetä opetusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.

•Opintojakson numeerinen arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien (3) ja itsearvioinnin (1) perusteella. Nämä essee tehtävät arvioidaan numeerisesti asteikolla 1 - 5.
•Vertaisarvioinnin tekeminen ja ryhmien työskentely arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.

Further information

Online course

Enrollment

08.01.2024 - 28.01.2024

Timing

08.01.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

Viitala Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen : keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Edita. Helsinki. Nidottu tai E-kirja.
Viitala Riitta (toim. 2005 tai 2008). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma). Saatavana vapaasti verkossa. Linkki oppimisalustalla.
Juuti Pauli 2016. Johtaimisen kehittäminen. PS-kustannus. Helsinki.
Juuti Sini ja Juuti Pauli 2021. Johtamista kehittäminen..Basm Books.

Lisäksi muu osoitettu materiaali oppimisalustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

ei ole

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 135 tuntia, noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu kolmelle kuukaudelle.

Toteutuksen osien kuvaus

Eteneminen

Further information

Viikko 9 on lomaviikko ja sen aikana ei järjestetä opetusta.
Viitalan 2021 kirjan ohella käy vanhemmat painokset Viitala Riitta (2013, tai verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Edita. Helsinki.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.
Opintojakson arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien ja oppimispohdiskelman perusteella. Verkkokeskustelut ja vertaisarviointi arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.
Essee tehtävät arvioidaan numeerisesti asteikolla 1 - 5.

Further information

Online course

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

21.08.2023 - 03.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

• Viitala Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen. Keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Edita. Helsinki. Saatavana e-kirjana. Tai vaihtoehtoisesti
• Viitala Riitta 2013. ( huom! verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Edita. Helsinki.
• Viitala Riitta (toim. 2005,). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma). Saatavissa vapaasti verkossa.
• Juuti Pauli (2016) Johtamisen kehittäminen. PS-kustannus. Helsinki.
• Lisäksi muu materiaali oppimisalustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

ei ole

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 135 tuntia (5 op), noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu noin kolmelle kuukaudelle (13 viikkoa). Tarkemman aikataulun näet myöhemmin oppimisalustalta.

Toteutuksen osien kuvaus

Eteneminen

Further information

Syysloma on viikolla 43 ja sen aikana ei järjestetä opetusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.

•Opintojakson numeerinen arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien (3) ja itsearvioinnin (1) perusteella. Nämä essee tehtävät arvioidaan numeerisesti asteikolla 1 - 5.
•Vertaisarvioinnin tekeminen ja ryhmien työskentely arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.

Further information

Online course

Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

16.01.2023 - 01.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

1 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

Kauhanen Juhani (2010 tai 2012). Henkilöstövoimavarojen johtaminen. WsoyPro. Helsinki.
Viitala Riitta 2021. Henkilöstöjohtaminen : keskeiset käsitteet, teoriat ja trendit. Edita. Helsinki. Nidottu tai E-kirja.
Viitala Riitta (toim. 2008, 3 p.). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma). Saatavana vapaasti verkossa. Linkki oppimisalustalla.

Lisäksi muu osoitettu materiaali oppimisalustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

ei ole

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 135 tuntia, noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu kolmelle kuukaudelle.

Toteutuksen osien kuvaus

Eteneminen

Further information

Viikko 9 on lomaviikko ja sen aikana ei järjestetä opetusta.
Viitalan 2021 kirjan ohella käy vanhemmat painokset Viitala Riitta (2013, tai verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Edita. Helsinki.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.
Opintojakson arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien ja oppimispohdiskelman perusteella. Verkkokeskustelut ja vertaisarviointi arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.
Essee tehtävät arvioidaan numeerisesti asteikolla 1 - 5.

Further information

Online course

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 18.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

Kauhanen Juhani (2010 tai 2012). Henkilöstövoimavarojen johtaminen. WsoyPro. Helsinki.
Viitala Riitta (2013, 2015 tai huom! verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Helsinki. Edita. Helsinki. (Myös vanhemmat painokset käyvät).
Viitala Riitta (toim. 2008, 3 p.). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma).
Keskinen Soili (2005). Alaistaito, luottamus, sitoutuminen ja sopimus. Kunnallisalan kehittämissäätiö. Verkkolähde: http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia%2059.pdf
Lisäksi muu osoitettu materiaali Moodle alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

ei ole

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 135 tuntia, noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu kolmelle kuukaudelle.

Toteutuksen osien kuvaus

Eteneminen

Further information

Syysloma on viikolla 43 ja sen aikana ei järjestetä opetusta.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.
Opintojakson arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien ja oppimispohdiskelman perusteella. Verkkokeskustelut ja vertaisarviointi arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.
Essee tehtävät arvioidaan numeerisesti asteikolla 1 - 5.

Further information

Online course

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 24.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care, Mikkeli

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Leila Pihlaja
Teacher in charge

Leila Pihlaja

Groups
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Objective

You can develop human resources strategically
You can analyse the competence of personnel and development areas on it
You can enhance motivation, commitment and wellbeing of personnel
You can act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work

Content

How to realize strategic Personnel management?
How to develop and lead competence in organizations and working communities?
How to act as a leader to develop and strengthen learning and innovative culture at work?

Opiskelumateriaali

Kauhanen Juhani (2010 tai 2012). Henkilöstövoimavarojen johtaminen. WsoyPro. Helsinki.
Viitala Riitta (2013, 2015 tai huom! verkkokirja 2014). Henkilöstöjohtaminen. Strateginen kilpailutekijä. Helsinki. Edita. Helsinki. (Myös vanhemmat painokset käyvät).
Viitala Riitta (toim. 2008, 3 p.). Johda osaamista! Osaamisen johtaminen teoriasta käytäntöön. Otava. Keuruu. (erityisesti esimiestyön näkökulma).
Keskinen Soili (2005). Alaistaito, luottamus, sitoutuminen ja sopimus. Kunnallisalan kehittämissäätiö. Verkkolähde: http://www.kaks.fi/sites/default/files/Polemia%2059.pdf
Lisäksi muu osoitettu materiaali Moodle alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Online studies 5 cu

TKI ja työelämäyhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 133 tuntia, noin 10 tuntia viikossa. Työmäärä jakaantuu kolmelle kuukaudelle.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso toteutetaan verkkokurssina. Opiskelua varten muodostetaan 5 - 6 hengen ryhmät, joissa opiskelu tapahtuu. Opintojakso koostuu kolmesta opiskeltavasta kokonaisuudesta, jotka sisältävät lukutehtäviä, lyhyitä essee tehtäviä, verkkotyöpajoja, vertaisarviointia, verkkokeskusteluja ja oppimispohdiskelman. Kunkin kokonaisuuden suorittamiseen on varattu aikaa noin kuukausi. Opiskeltava materiaali Moodle-verkkoalustalla avautuu vaiheittain.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on selviä puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on selviä puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, good (3)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on joitain puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on joitain puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
a. osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi
c. osaat tehtävissä arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta
e. osaat arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g . osaat viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä osoitat valmiutta jatkuvaan oppimiseen ja kehittämiseen henkilöstöjohtamisen alueella

Assessment criteria, approved/failed

Arviointikriteerit - Hylätty
a. osaamisessa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellasi on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
c. osaamisessa arvioida yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa henkilöstöjohtamisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
e. osaamisessa arvioida henkilöstöjohtamisen strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta on huomattavia puutteita sisällön hallinnassa ja soveltamisessa
g . osaamisessa viestiä asiantuntevasti ja johdonmukaisesti kirjallisesti omalla äidinkielellä on huomattavia puutteita oikeakielisyydessä ja raportoinnin periaatteiden noudattamisessa

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu YAMK - arviointikriteerien tasoon 3 ja arvioinnissa painotetaan opintojakson sisällön hallintaa ja sen osoittamista tehtävissä ja verkkotyöskentelyssä.
Opintojakson arvosana muodostuu verkkotyöpajatehtävien ja oppimispohdiskelman perusteella. Verkkokeskustelut ja vertaisarviointi arvioidaan hyväksytty - täydennettävä.

Further information

Online course