Skip to main content

Game programming project 1Laajuus (5 cr)

Code: TI00CW88

Credits

5 op

Objective

You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.

Content

What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?

Materials

Introduction to game engines
Programming 2
Funtamentals of game testing
Mathematics 1
Professional English

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 30.04.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Information Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 30

Degree programmes
  • Degree Programme in Game Programming
Teachers
  • Niina Mässeli
  • Marko Oras
Teacher in charge

Niina Mässeli

Groups
  • POKT21SP
    Game programming, full-time studies

Objective

You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.

Content

What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?

Opiskelumateriaali

Rajapintojen ja pelimoottoreiden dokumentaatiot

Yksilölliset oppimisväylät

Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelija toteuttaa työelämätoimeksiantoa tai omaa tuotteeksi tähtäävää ohjelmisto- tai peliprojektia.

Opiskelijan työmäärä

135 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.
Tuntikirjanpito ja raportointi.