Game programming project 1Laajuus (5 cr)
Code: TI00CW88
Credits
5 op
Objective
You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.
Content
What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?
Materials
Introduction to game engines
Programming 2
Funtamentals of game testing
Mathematics 1
Professional English
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
Teachers
- Niina Mässeli
- Marko Oras
Teacher in charge
Niina Mässeli
Groups
-
POKT21SPGame programming, full-time studies
Objective
You are able to apply your skills and know-how in a large multidimensional development project.
You know how to create a small playable game in a team.
You know how to utilize information from trusted information sources.
Content
What kind of features does the game engine offer?
How to use game engine features in your project?
How to utilize software in your game development process?
Opiskelumateriaali
Rajapintojen ja pelimoottoreiden dokumentaatiot
Yksilölliset oppimisväylät
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelija toteuttaa työelämätoimeksiantoa tai omaa tuotteeksi tähtäävää ohjelmisto- tai peliprojektia.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia opiskelijan työtä.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.
Tuntikirjanpito ja raportointi.