Game Programming Project 2 (5 cr)
Code: 206103214-3003
General information
- Enrollment
- 20.08.2018 - 07.09.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.08.2018 - 14.12.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Information Technology
Objective
Upon completion of this course student has learned new things (not included in any traditional course) about the topic of his/her project work and generally about programming. His/her skills have developed and his/her self-confidence comes up. The student has learned to work with a pair or in a group and he/she has courage to say aloud his/her opinions. The student understands, that all topics can't be instructed during the courses but he/she must seek for information elsewhere, mainly in web.
Content
The general purpose of project works is to create success experiences, when students create something concrete and functioning using studies of other courses and studies elsewhere. Students create their programs in small groups or pairs. The content of a project can be almost anything that's related to programming and/or games. In the beginning topics are from students own interests. The student suggests the topic and teacher accepts it or asks to make some changes. In the late phases of studies it is preferred to get the topic from business.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit
työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Student workload
135 tuntia.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment criteria, good (3)
Pass/fail
Assessment methods and criteria
Harjoitustyöt ja arviointikeskustelut.