Asiakaslähtöinen markkinointi (5cr)
Code: LT00AA93-3001
General information
- Enrollment
- 21.08.2017 - 01.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2017 - 15.12.2017
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Business, Mikkeli (deprecated)
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Unfortunately, no reservations were found for the realization Asiakaslähtöinen markkinointi LT00AA93-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
e. use the key models, methods, software and technologies of the professional field.
Course material
Bergström, Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita 2015, (ei lukuja 5 ja 6)
Luentoaineistot ja tunnilla jaettava materiaali (voi olla myös sähköisenä Moodlessa)
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Student workload
1 op = 27 työtuntia, 5 op = 135 työtuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Palautettavat tehtävät
Kehittämistehtävä (yrityscase)
Tentti
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
a) Tunnet markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat käyttää tiedonhaun perustekniikoita yksittäisissä tilanteissa markkinoinnin suunnittelun tueksi.
c) Osaat suoriutua yksittäisistä markkinoinnin tehtävistä: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat käyttää ohjatusti keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Assessment criteria, good (3-4)
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Assessment criteria, excellent (5)
a) Käytät asiantuntevasti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi tiedonhankintaprosessin mukaisesti.
c) Osaat suoriutua sujuvasti markkinoinnin tehtäväkokonaisuuksista: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristö ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.