Skip to main content

Psychology for Leaders (5cr)

Code: AV00DN24-3002

General information


Timing
10.02.2020 - 10.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Leila Pihlaja
Teacher in charge
Leila Pihlaja
Course
AV00DN24

Unfortunately, no reservations were found for the realization Psychology for Leaders AV00DN24-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Tiedät miten psykologiset tekijät vaikuttavat ihmisten työkäyttäytymiseen ja esimiehen työhön.
Osaat toimia esimiehenä niin, että synnytät tyytyväisiä ja onnellisia ja samalla tehokkaita ja tarkoituksenmukaisesti toimivia työyhteisöjä.

Content

Mitä on psykologinen johtamisorientaatio?
Miten psykologiset tekijät ja vaikuttavat ihmisen toimintaan muuttuvissa työyhteisössä ja organisaatiossa?
Mikä merkitys positiivisuudella, vuorovaikutuksellisella johtamistavalla ja kokemuksellisuudella on kompleksisissa organisaatiossa esimiestyön näkökulmasta?
Miten voit kehittää esimiestaitojasi ihmisten johtamisessa ja työyhteisön kehittämisessä?

Course material

Juha Perttula ja Antti Syväniemi (toim.) 2012. Johtamisen psykologia. Ihmisten johtaminen muuttuvassa työelämässä.PS-kustannus. Juva.
Alexander Haslam, Stephen D. Reicher ja Mishael J. Platow (2012). Uusi johtamisen psykologia. Gaudeamus.
Lämsä Anna-Maija ja Päivinen Taru (2913) Organisaatiokäyttäytymisen perusteet. Edita. Helsinki. Saatavana E-kirjana.
Makke Leppänen, Ilona Rauhala (2012) Johda Ihmistä - Psykologiaa Johtajille. Talentum.
Lisämateriaali Moodlessa

Study forms and methods

Online studies

Student workload

113 hours per three months period, approximately 11 hours per week

Course part description

I About Leadership psychology
Theoretical basis of concepts and phenomenon
II From individual to working community – interaction management
Individual and working community in focus
III Self-management and expertise
To deepen topics from leadership and self-management perspectives

Further information

Study groups of 5 students

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Online discussion, exercise, webinar pass - fail
Essay 1 -5

Further information

YAMK-tasoinen opintojakso.

Go back to top of page