Skip to main content

Game programming (5cr)

Code: AV00DG45-3003

General information


Timing
07.01.2020 - 30.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Jukka Selin
Teacher in charge
Jukka Selin
Course
AV00DG45

Unfortunately, no reservations were found for the realization Game programming AV00DG45-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

You know how to design and implement games to different devices with different techniques. You know how to choose the right tools and techniques for game programming projects. You know how to design and implement different media elements. You know how to design and implement different background applications for games.

Content

Sisältö:

Unity-pelimoottorin perusteet
C#-ohjelmointikielen perusteet
2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
Hieman pelillistämisestä

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Tavoite, sisältö, tarvittavat esitiedot ja ohjelmistot
Tavoite:
Opintojakson tavoitteena on perehtyä Unity-pelimoottoriin ja toteuttaa sen avulla pienimuotoisia 2D- ja 3D-pelejä. Lisäksi opintojaksolla tutustutaan erilaisten kohteiden pelillistämiseen Unity-pelimoottorin avulla.
Tarvittavat esitiedot ja ohjelmistot:
Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity-pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)
Sisältö ja toteutus:
• Unity-pelimoottorin perusteet
• C#-ohjelmointikielen perusteet
• 2D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla.
• 3D-peliohjelmointi Unity-pelimoottorilla
• Lisäksi aiheita, jotka eivät kuulu opintojakson vaatimuksiin, mutta joista löytyy kurssimateriaali:
o Peliohjelmointi mobiililaitteille Unity-pelimoottorilla
o Monipelien toteuttaminen Unity-pelimoottorilla.
o Hieman pelillistämisestä
Opintojakso on jaettu osiin (4 kpl). Kukin osa sisältää yhden asiakokonaisuuden teorioineen ja esimerkkeineen. Jokaisesta osasta tehdään henkilökohtainen harjoitustehtävä. Tehtävät palautetaan opintojakson oppimisalustalle

Evaluation scale

Approved/Failed

Qualifications

Basics of programming and programming structures. Basics of web applications. Basics if graphics and 3D.

Further information

Tarvittavat esitiedot, ohjelmistot ja laitteisto:

Opintojakson menestyksellinen suorittaminen edellyttää ohjelmoinnin perusvalmiuksia jollain ohjelmointikielellä.
Opintojakso ei sisällä henkilökohtaista ohjausta, joten opiskelijalla on oltava riittävät valmiudet itsenäiseen työskentelyyn.
Opiskelijalla täytyy olla käytössään riittävän tehokas tietokone, johon on asennettuna Unity-pelimoottori. Käytämme opintojaksolla Unity- pelimoottorin ilmaista Personal-editionia (https://unity3d.com/)

Go back to top of page