Skip to main content

Digital marketing and sales (5 cr)

Code: LT00DP38-3004

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.10.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Laura Hakanen
Teacher in charge
Kirsi Soulamo
Groups
LTKV20SP3
Business, full-time studies
Course
LT00DP38
No reservations found for realization LT00DP38-3004!

Objective

You understand the digital marketing environment and the possibilities it offers to multichannel sales and marketing.
You understand and can describe customers’ online purchasing behaviour.
You can use digital marketing tools and channels to support customers’ decision making process and evaluate their effectiveness.
You can create effective content and find audiences for them by means of digital marketing.

Content

What are the components of multichannel digital marketing and sales?
How can customers’ online purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing and sales?
What has to be taken into account when creating effective content and how to find audiences for them?
What is a well-functioning website of a company like and how is traffic created and measured?
What is a well-functioning webstore like: layout, usability and implementation?

Evaluation

Students can
- use professional vocabulary systematically.
- identify interrelated tasks of digital marketing and sales.
- use the key models, methods, software and techniques of digital marketing and sales.

Course material

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learnissä.

Study forms and methods

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.

Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet

RDI and work-related cooperation

Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.

Opintojaksolla toteutetaan jonkinlainen työelämäprojekti.

Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.

Student workload

Aktiivinen osallistuminen opetukseen 30 h
Työelämäprojekti 40 h
Oppimispäiväkirja 40 h

Course part description

Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat

Further information

Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen opetukseen - hyväksytty/hylätty
Työelämäprojekti 50% - arvosana 0-5
Oppimispäiväkirja 50% - arvosana 0-5

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits or equivalent knowledge

Go back to top of page