Digital marketing and sales (5 cr)
Code: LT00DP38-3004
General information
- Enrollment
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.10.2021 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Laura Hakanen
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV20SP3Business, full-time studies
- Course
- LT00DP38
Objective
You understand the digital marketing environment and the possibilities it offers to multichannel sales and marketing.
You understand and can describe customers’ online purchasing behaviour.
You can use digital marketing tools and channels to support customers’ decision making process and evaluate their effectiveness.
You can create effective content and find audiences for them by means of digital marketing.
Content
What are the components of multichannel digital marketing and sales?
How can customers’ online purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing and sales?
What has to be taken into account when creating effective content and how to find audiences for them?
What is a well-functioning website of a company like and how is traffic created and measured?
What is a well-functioning webstore like: layout, usability and implementation?
Evaluation
Students can
- use professional vocabulary systematically.
- identify interrelated tasks of digital marketing and sales.
- use the key models, methods, software and techniques of digital marketing and sales.
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learnissä.
Study forms and methods
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voidaan sopia näyttötehtävistä ja -tavoista opettajan kanssa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Dokumentteihin ja todistuksiin perustuvan osaamisen (korkeakouluopintojen tai muuhun vastaavaan perustuvan) tunnustamisen hakemus toimitetaan koulutusvastaavalle, joka tekee asiasta päätöksen. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa.
Yleinen ohjeistus HOT-prosessiin löytyy Studentista:https://student.xamk.fi/opiskelu-ja-tukipalvelut/naita-tarvitset/ohjeet%20ja%20saannot/ahot-ohjeet
RDI and work-related cooperation
Opintojakso perustuu työelämän edustajien digimarkkinointiin ja myyntiin perustuviin esityksiin ja tapaamisiin, joiden pohjalta opiskelija työstää omaa oppimispäiväkirjaansa.
Opintojaksolla toteutetaan jonkinlainen työelämäprojekti.
Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakson tehtävien tekeminen ja toteuttaminen vaatii tiimityöskentelyä työjärjestyksen ulkopuolisina aikoina.
Student workload
Aktiivinen osallistuminen opetukseen 30 h
Työelämäprojekti 40 h
Oppimispäiväkirja 40 h
Course part description
Digimarkkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteet
Digimarkkinoinnin ja –myynnin tehtäväkokonaisuudet
Keskeiset digimarkkinoinnin ja –myynnin mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat
Further information
Lisätietoja antaa laura.hakanen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen opetukseen - hyväksytty/hylätty
Työelämäprojekti 50% - arvosana 0-5
Oppimispäiväkirja 50% - arvosana 0-5
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits or equivalent knowledge