Research and development of customer experience (5 cr)
Code: MR00CV65-3005
General information
Enrollment
09.08.2021 - 05.09.2021
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Anu Rantanen
- Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Anu Rantanen
Groups
-
MRMI21SYTourism and Service Business, master studies
Objective
You are familiar with the psychological basis of customer experience.
You are familiar with the different models and methods of studying and developing customer experience.
You can design a study of customer experience, carry out it and utilise the results in developing service business.
You can draw up a development plan of customer experience suitable for service businesses.
Content
What does human beings' customer experience involve?
What are the different models and methods of studying and developing customer experience?
How studies on customer experience designed and carried out?
How is research utilised in developing companies' customer experience at strategic level and in daily management?
Opiskelumateriaali
Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan monimuoto opetuksena ja opintojaksoon kuuluu kolme lähipäivää. Lähipäivät 21.10.2021, 22.10.2021, 2.12.2021. Opintojaksolla tullaan työskentelemään yksin ja ryhmässä. Opintojakson alussa esitellään oppimistehtävät, joiden hyväksytty suorittaminen on edellytyksenä opintojakson suorittamiselle.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa
Opiskelijan työmäärä
135tuntia
Further information
monimuoto opetus
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti