Service design (5 cr)
Code: B69900216-3010
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
12.09.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Culture
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Teachers
- Sanna Haapanen
Teacher in charge
Sanna Haapanen
Groups
-
Master_eKampusMaster-opinnot, eKampus
Objective
You can define service design at the theoretical and at a practical level. You can define the basic concepts and ways of action of the service design.You can utilise the central methods of the service design.You can identify the possibilities of the service design as a tool in the planning of the strategic level.
Content
What are the central concepts of the service design?How do I utilise the methods of the service design in the developing tasks?How is the service design suitable for a tool of the planning of the strategic level?
Opiskelumateriaali
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Opetusmateriaalit ja linkit opettajalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson kehittämistehtävä on hyvä olla työelämälähtöinen.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Assessment criteria, good (3-4)
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
d. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta