Intoxicant and mental health work (5cr)
Code: YP00AA47-3008
General information
- Enrollment
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 29.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Sari Miettinen
- Teacher in charge
- Sari Miettinen
- Groups
-
YPMI19SPCivic Activities and Youth Work, fulltime studies
- Course
- YP00AA47
Unfortunately, no reservations were found for the realization Intoxicant and mental health work YP00AA47-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
You know how to recognize the goals, activities and opportunities of preventive work relating to intoxicant use and mental health. You are able to describe and to search for information about children’s and young people’s mental health and intoxicant use. You know how to act as a youth worker in the service network of work with children’s and adolescents’ intoxicant use and mental health.
Content
What is children’s and young people’s mental health and intoxicant-free life based on? What are the most common disorders of children’s and young people’s intoxicant use and mental and the relating methods of aid? What kind of methods promote children’s and young people’s mental health and intoxicant free lifestyles and how can they be affected? With what kind of work practices can youth workers support the prevention of children’s and young people's intoxicant use and mental harm as well as their need and readiness for change?
Course material
Erkko & Hannukkala 2013: Mielenterveys voimaksi. Käsikirja nuorisotyön ammattilaisille. Suomen mielenterveysseura.
Kylmäkoski, Pylkkänen & Viitanen (toim.) 2010: Yhteisöllisiä näkökulmia nuorten ehkäisevään päihdetyöhön.
Maunu (2012): Ryyppäämällä ryhmäksi. Ehkäisevän päihdetyön karttalehtiä nuorten ja nuorten aikuisten juomiskulttuureihin.
Soikkeli, Salasuo, Puuronen & Piispa (2011): Se toimii sittenkin – kuinka päihdevalistuksesta saa selvää.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena. Lähiopetus koostuu luento-opetuksesta, vierailijakäynneistä sekä yhteistoiminnallisesta oppimisesta.
Opinjaksolla toteutetaan mahdollisuuksien mukaan työelämäyhteistyötä nuorten mielenterveyden edistämiseksi.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi toteuttaa integroituna työelämään. Tämä edellyttää aiheen kannalta (päihde- ja mielenterveystyö) soveltuvaa ympäristöä. Asiasta sovitaan etukäteen vastuuopettajan kanssa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti verkkoympäristössä, josta löytyvät vaadittavat tehtävät ja materiaalia.
Opintojakson tunnuksen ja avaimen saat vastuuopettajalta.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson lähitoteutusvaihtoehdossa toteutetaan yhteistyötä työelämän kanssa. Työelämävierailijoita.
Student workload
Noin 135 tuntia työskentelyä, joka koostuu vaihtoehdosta riippuen itsenäisestä työskentelystä, tiimityöskentelystä ja luonto-opetuksesta ja työelämän kanssa tehtävästä yhteistyöstä.
Työviikkopohjainen väylä: Noin 48 tuntia lähiopetusta + mahdollinen kokonainen seminaaripäivä, 87 tuntia itsenäistä työskentelyä
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
b. You know how to critically use a range of information on the intoxicant use and mental health of children and the youth. e. You are able to choose and justify the variety of methods used in the workwith intoxicant use and mental health. f. You know how to act as a youth worker in different teams and practical activities of intoxicant use and mental health work.
Assessment methods and criteria
Työviikkopohjainen väylä: arvioinnissa huomioidaan kirjalliset tehtävät sekä aktiivinen osallistuminen tiimityöskentelyyn sekä työelämäyhteistyön edistämiseen.
Työhön integroitu väylä: arviointi tapahtuu opettaja, työelämä, opiskelija(t) kolmikantana
Opintoja nopeuttava väylä: itsenäiset tehtävät opettajan arvioimana + itsearviointi