Basics of client and service guidance (5 cr)
Code: GE00DI30-3005
General information
- Enrollment
- 06.04.2022 - 22.04.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2022 - 31.10.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Care for Older Adults
- Teachers
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
- Teacher in charge
- Ann-Mari Sippu
- Groups
-
GEKV21SMElderly care, part-time studies
- Course
- GE00DI30
Objective
You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.
Content
What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?
Evaluation
Students can
a. Use professional vocabulary systematically.
b. Look for information in the key information sources of the field.
c. Identify interrelated tasks.
d. Work together with customers, users and target groups.
e. Use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. Work as team members in a goal-oriented way.
g. Justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää neljä (4) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
RDI and work-related cooperation
Ei sisällä.
Timing of exams and assignments
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Student workload
5op eli 135h opiskelijan työtä.
Further information
Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Qualifications
Ei edellytetä edeltäviä opintoja