Digital marketing communications (5 cr)
Code: LT00EB10-3002
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.09.2022 - 11.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Marja-Leena Koskinen
- Teacher in charge
- Marja-Leena Koskinen
- Groups
-
LTMI20SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
- Course
- LT00EB10
Objective
You can describe key processes and factors in digital business.
You can describe how customers’ purchasing process, customer experience and customer loyalty can be supported by means of digital marketing.
You can assess and develop the functionality of an organization’s digital marketing from the user-driven viewpoint.
You can evaluate the role of content and channel decisions as essential parts of an organization’s digital marketing.
Content
What is the role and importance of digital marketing as part of a company’s digital business; what are the components of digital marketing?
How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of digital marketing?
What is a well-functioning website of a company like and how is customer traffic generated and measured?
What is a well-functioning online store like: layout, usability, implementation and legal rules?
How to support digital business by search engine marketing?
Evaluation
Students can
c) identify interrelated tasks of digital marketing
e) choose and apply appropriate ways of carrying out digital marketing and justify their choices
Course material
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Study forms and methods
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat testit ja palauttaa raportin omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Student workload
5 op = 135 h
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experience 5 ECTS credits