Management and workplace skills (5 cr)
Code: KY00DS62-3041
General information
Enrollment
22.08.2022 - 24.08.2022
Timing
29.08.2022 - 11.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 150
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Tuomo Paakkonen
Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
You are able to lead yourself, develop you self-leadership and your competences as a responsible member of your work communiy.
You are able to analyze and develop work community collaboration by means of solution-oriented approaches.
You are able to apply leadership models in an appropriate way.
You are able to act as a leader in workplace situations typically encountered by supervisors.
Content
How do you lead yourself?
How do you identify various roles, behavior patterns and phenomena in work communities?
How do you communicate and act as a responsible member of a work community and lead it?
How do you apply leadership models in various types of organisations?
How do you develop work community collaboration in a goal-oriented way?
How do you act as a leader and supervisor in changing working life environments?
Opiskelumateriaali
Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena. Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opintojakson tehtävät on esitetty teemoittain Learn alustalla.
Opintojakso käynnistyy yhteisellä live luennolla 29.8.2022 klo. 13 - 15, joka nauhoitetaan myöhempää katselua varten. Live luentoon osallistuminen ei ole pakollista.
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti