Research and development skills (5 cr)
Code: MO00DS25-3075
General information
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Nursing
Teachers
- Veli-Matti Malinen
- Tommi Pälli
- Tarja Turtiainen
- Hannele Saunders
Groups
-
SHSA20SPNursing, fulltime studies
Objective
Common learning outcomes (as implemented in degree programmes) 2 ECTS credits:
You know the general stages in a research and development process.
You are able to search for information in the key information environments of your own field.
You are able to read, critically evaluate and utilize the literature and research publications of your own field.
You are familiar with and able to apply the principles of research ethics and reliability.
You are able to compose a literature review based on the materials published in your field of study and your own bachelor’s thesis following the principles of scientific communication.
Degree programme specific learning outcomes for research and development methods, 3 ECTS credits
You are familiar with the current research subjects and development needs of your own field.
You are familiar with and able to apply the key development approaches and/or research methods and ethical principles of your own field.
You are able to report on a research or development process following the principles of professional and scientific communication.
Content
Content of common learning outcomes, 2 ECTS credits:
What are the phases into which a research and development process can be divided?
How do you find, read and critically evaluate the research data of your own field?
How do you write a literature review that utilizes reliable research data and is linked to your own field and bachelor’s thesis following the principles of ethical scientific communication?
Degree programme specific content, 3 ECTS credits
What are the key research subjects and development needs in your own field?
What are the development approaches and/or research methods in your own field and how do you apply them in practice based on the development needs of your own field?
How do you report a research or development process following the principles of ethical professional and scientific communication in your own field?
Opiskelumateriaali
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2014. Tutki ja Kirjoita. Tammi
Tuomi & Sarajärvi. 2020. Laadullinen tutkimus.
Opintojakson- muu oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso koostuu itsenäisesti suoritettavasta osuudesta, sekä alakohtaisesta osuudesta johon sisältyy luento-opetusta. Alakohtaisen osuuden luennot nauhoitetaan. Alakohtaisessa osuudessa jokaisella lähiopetuskerralla tehdään tuntitehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei TKI-/työelämäyhteistyötä
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso sisältää aikataulutettuja tehtäviä.
Kansainvälinen yhteistyö
ei
Opiskelijan työmäärä
5op tarkoittaa 135h opiskelijan työtä, joka jakautuu itsenäiseen opiskeluun, luentoihin ja opetukseen sekä yksilö- ja ryhmätehtäviin.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakson kokonaispistemäärä on 5op, joka koostuu 2op:n yhteisestä osuudesta ja 3op:n alakohtaisesta osuudesta.
Yhteinen osuus (Tiedonhaku ja raportointi, 1 op ja Tutkiminen ja kehittäminen 1 op) opiskellaan kokonaan verkossa.
Alakohtainen osuus, sairaanhoitajakoulutus, 3op: Tässä osuudessa keskitytään hoitotieteen ja sairaanhoitajakoulutuksessa painottuvaan tutkimus- ja kehittämisosaamiseen.
- Hoitotieteen perusteet ja laadullinen tutkimus hoitotieteessä 1,5 op (40,5 h)
- Määrällinen tutkimus hoitotieteessä ja toiminnallinen tuotekehitys terveysalalla 1,5 op (40,5 h)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Numeerinen arviointi T1-K5/hylätty/täydennettävä
Arviointimatriisi, XAMK:n arviointikriteerit opintojen loppuvaihe