Skip to main content

Practical training: Podiatry IV (5 cr)

Code: JT00DK99-3002

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Podiatry
Teachers
Anni Issakainen
Laura Saar
Maikki Kokkonen
Groups
JTSA20SM
Podiatry, part-time studies
Course
JT00DK99
No reservations found for realization JT00DK99-3002!

Objective

You are able to design and manufacture supporting orthoses based on clients' needs, as well as know how to assess their functionality.
You are able to make orthoses with offloading and counsel in the use of offloading footwear.
You know conservative treatment methods for ingrowing toenails and know how to choose the appropriate treatment method and implement it.
You know methods that support the lymphatic system.
You know risk foot examination and what it bases on and can counsel patients according to the risk category.
You understand the needs of high risk clients for foot care and are able to guide and care for them.

Content

How do you implement orthotic therapy that meets your clients’ needs (eg. plaster-based orthoses and offloadings)?
How do you assess the functionality of the insoles you make?
How do you choose conservative treatment methods for ingrowing toenails and how do you use them in a client-oriented way?
How can you support the lymphatic system?
What is risk classification and what does it mean for the treatment?
What treatments are used for patients with high risk foot and how?

Evaluation

Students can
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
- work together with clients, users and target groups.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
- work as team members in a goal-oriented way.
- justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opintojakson opiskelumateriaali Learnissa

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten harjoitteluiden ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson toisen ryhmän mukana edeltävyysehdot huomioiden.
Jos sinulla on aiempaa osaamista opintojakson sisällöistä, voit mahdollisesti ahotoida osan opintojaksosta ahot-prosessin mukaisesti.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa voit suorittaa mahdollisesti opintojakson osittain työpaikassasi. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi tehtävästä harjoittelusta sekä oppimistehtävistä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi näyttönä sekä tehtävinä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

RDI and work-related cooperation

Harjoittelu suoritetaan lukujärjestyksen mukaisesti koululla

Timing of exams and assignments

Tehtävien suoritus- ja palautusajat sovitaan opintojaksolla

Student workload

5 op = 135h

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Harjoitteluun osallistuminen suunnitelman mukasesti
Näyttö

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Qualifications

Practical training in Podiatry I-III

Go back to top of page