Skip to main content

Health promotion project (5 cr)

Code: FT00DU85-3004

General information


Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

29.08.2022 - 22.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki

Teacher in charge

Miia Kierikki

Groups

  • FTSA21SM
    Physiotherapy, part-time studies

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Sandström M. & Ahonen J. 2011. Liikkuva ihminen- aivot, liikuntafysiologia ja sovelluttu biomekaniikka. VK- Kustannus Oy.

Suni J. & Taulaniemi A. (toim.). 2012. Terveyskunnon testaus. UKK- instituutti. SanomaPro, Helsinki.

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opiskelijan työmäärä

5 op
Lähioppitunteja 40.
Itsenäistä opiskelua 95 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 0-5, joka muodostuu tentin ja projektityön numeroista.
Terveysliikuntatentti ja projektityö arvioidaan numeerisesti 0 - 5.
Muut opintojakson tehtävät arvioidaan hyväksytty - hylätty.
Opintojakson hyväksyttyä suoritusta varten kaikki opintojakson tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu opintojakson toteutuksen aikana.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.