Digital marketing in hospitality services (5 cr)
Code: MR00DU58-3005
General information
- Enrollment
-
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.10.2022 - 18.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Kirsi Kuusisto
- Teacher in charge
- Kirsi Kuusisto
- Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
- Course
- MR00DU58
Objective
You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.
Content
What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary systematically.
identify interrelated tasks.
work together with customers, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Study forms and methods
Lukujärjestyspohjainen verkko-opetus: Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää neljä lukujärjestykseen merkittyä Teams-luentoa, jotka tallennetaan. Tallenteet ovat katsovissa jälkikäteen opintojakson Learn-alustalla olevan linkin kautta.
Itsenäinen/ nopeutettu toteutustapa: Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa: Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä. Muista vaihtoehdoista voi tarvittaessa neuvotella opintojakson opettajien kanssa.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Student workload
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.