Skip to main content

Digital marketing in hospitality services (5 cr)

Code: MR00DU58-3005

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.10.2022 - 18.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Hanna Ukkola
Kirsi Kuusisto
Teacher in charge
Kirsi Kuusisto
Groups
MRKT21SV
Tourism and service business, online studies
MRMI21SV
Tourism and Service Business, online studies
Course
MR00DU58
No reservations found for realization MR00DU58-3005!

Objective

You become familiar with the professional terminology and methods related to digital marketing.
You understand the meaning of different platforms and channels in selling and marketing hospitality services.
You can use digital channels in your studies and future work.

Content

What is digital business as a phenomenon and the role of social networks in marketing?
What different platforms and channels are used in online marketing?
What do customer relationships (CRM) and customer experience (CX) mean online?
What is the meaning of social media and content production in digital business?

Evaluation

Students can
use professional vocabulary systematically.
identify interrelated tasks.
work together with customers, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Study forms and methods

Lukujärjestyspohjainen verkko-opetus: Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää neljä lukujärjestykseen merkittyä Teams-luentoa, jotka tallennetaan. Tallenteet ovat katsovissa jälkikäteen opintojakson Learn-alustalla olevan linkin kautta.

Itsenäinen/ nopeutettu toteutustapa: Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.

Työelämään integroitu toteutustapa: Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä. Muista vaihtoehdoista voi tarvittaessa neuvotella opintojakson opettajien kanssa.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Student workload

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.

Go back to top of page