Dialogicality and emotions at work (2 cr)
Code: AV00EN89-3002
General information
Enrollment
19.05.2022 - 30.10.2022
Timing
14.02.2022 - 30.11.2022
Number of ECTS credits allocated
2 op
Virtual portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Tuija Silfer-Karppanen
- Anu Rantanen
Teacher in charge
Anu Rantanen
Groups
-
VV2021-2022Optional studies 2021-2022
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.
Content
Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely
Yksilölliset oppimisväylät
Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.
Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen vaatii kaikkien osioiden oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.
Further information
Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.