Skip to main content

Dialogicality and emotions at work (2 cr)

Code: AV00EN89-3002

General information


Enrollment

19.05.2022 - 30.10.2022

Timing

14.02.2022 - 30.11.2022

Number of ECTS credits allocated

2 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 100

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business
  • Open University of Applied Sciences

Teachers

  • Tuija Silfer-Karppanen
  • Anu Rantanen

Teacher in charge

Anu Rantanen

Groups

  • VV2021-2022
    Optional studies 2021-2022
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023

Objective

Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.

Content

Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Yksilölliset oppimisväylät

Työelämässä korostuvat nyt ja tulevaisuudessa inhimilliset taidot. Onnistuneen kanssakäymisen edellytyksiä ovat hyvät vuorovaikutus- ja palautetaidot, tunneäly sekä taito käsitellä konfliktitilanteita. Näitä taitoja tarvitaan kaikissa ammateissa, mutta niiden tarve korostuu palvelualoilla, joissa vuorovaikutus on osa arkisia tilanteita jatkuvasti - niin asiakkaiden suuntaan kuin työyhteisön sisälläkin.
Opintojaksolla opiskelija oppii vuorovaikutus- ja palautetaitoja sekä sen, miten tunteet vaikuttavat erilaisissa tilanteissa toimimiseen. Opiskelija saa perusvalmiudet tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn osana onnistunutta vuorovaikutustilannetta. Opintojakson jälkeen opiskelijalla on valmiudet suoriutua taitavasti erilaisissa vuorovaikutustilanteissa aina palvelukokemuksen tuottamisesta konfliktitilanteiden ratkaisuun ja palautetilanteisiin.
Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson teemat:
1: Dialogi työkaluna - taitavan vuorovaikutuksen perusta
2: Tunnetaidot – miten tunteet vaikuttavat meihin ja toimintaamme
3: Palautetaidot – palautteen antaminen ja vastaanottaminen
4: Konfliktitilanteiden taitava käsittely

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen vaatii kaikkien osioiden oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Further information

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille.