Special education (5 cr)
Code: SO00DT48-3011
General information
- Enrollment
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Karoliina Rötkö
- Teacher in charge
- Karoliina Rötkö
- Groups
-
SOMI22KMSocial Services, part-time studies
- Course
- SO00DT48
Objective
You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to comprehensive school.
You can define basic concepts and describe professional practices related to special education.
You can account for family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.
Content
What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how do laws and norms regulate special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within the practices of special education?
What kind of methods are used in special education?
Evaluation
Students can
use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with clients, users and target groups in the field of special education.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Teokset:
Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus
Määttä, P. & Rantala, A. 2016 (tai uudempi). Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.
sekä Learnissa opintojakson alussa kuvattu muu lähdemateriaali
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija osallistuu lukujärjestyksen mukaiseen kontaktiopetukseen, Lisäksi toteutuksella on Itsenäistä opiskelua oppimistehtävien muodossa sekä kirjallisuustentti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla tähän toteutukseen, mikäli ryhmässä on tilaa. Huomioi, että tällä toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritusvaihtoehtoa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet opintojakson aikana erityiskasvatuksen parissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa soveltuvin osin. Sovi opintojen alkaessa opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta erikseen. Osoitat osaamisesi yhdessä opettajan kanssa ennalta sovitulla tavalla.
Osaamisen tunnistamiseen (HOT) liittyvissä asioissa ole yhteydessä opettajaan viimeistään heti opintojakson alkaessa. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, todistus). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
RDI and work-related cooperation
Työelämäyhteistyötä voidaan liittää tehtäviin ja opintojakson totetukseen voi liittyä mahdollisuuksien mukaan vierailevia työelämäedustajia.
Timing of exams and assignments
Opintojakso sisältää Learn tentin, ja tehtäviä joiden ajankohdista ilmoitetaan opintojakson alussa.
Course part description
Opintojakso koostuu tentistä, luento-osuuksista sekä oppimistehtävistä.
Further information
Kontaktien työskentelyä ei nauhoiteta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Tentti arvioidaan asteikolla 1-5
Tehtävät arvioidaan hyväksytty-hylätty
Qualifications
Human development and learning