Digital communication in hospitality business (5 cr)
Code: MR00DU66-3003
General information
- Enrollment
- 06.04.2023 - 21.04.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 04.09.2023 - 24.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Hanna Ukkola
- Teacher in charge
- Hanna Ukkola
- Groups
-
MRKT21SVTourism and service business, online studies
-
MRMI21KVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI21SVTourism and Service Business, online studies
-
MRMI21SPTourism and Service Business, full-time studies
- Course
- MR00DU66
Objective
You can describe the role of digital communication in hospitality business communication.
You can describe the possibilities of digital communication as a success factor of hospitality business.
You can apply the theories and models of digital communication to the development of hospitality business.
You can plan, implement and develop digital communication in hospitality business.
Content
How is digitalization involved in hospitality business communication, its planning, implementation and evaluation?
How can digital communication improve hospitality business?
Which are the main methods to plan, implement and develop digital communicaiton in hospitality business?
The course involves a practical project with a case company or organization (3 ECTS credits).
Evaluation
Students can
use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
evaluate information sources critically.
work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
evaluate operations in customer, user and target group situations.
choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices.
apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.
Course material
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Juholin, E. 2022. Communicare! : ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun
Kortetjärvi-Nurmi, S. 2016. Areena : yritysviestinnän käsikirja
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Pullinen, J. 2019. Mitä meille tapahtui? : näin internet ja sosiaalinen media muuttivat elämämme
Study forms and methods
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Opintojakso alkaa kaikille yhteisellä orientaatioluennolla. Päivätoteutuksen opiskelijoille järjestään lähiopetusta kampuksella. Verkkototeutuksen opiskelijoille järjestetään teemaluentoja Teams- kautta. Teemaluennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla. Opintojakson lopussa järjestetään myös yhteinen kyselytunti.
RDI and work-related cooperation
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Timing of exams and assignments
Opintojaksolla tehdään erilaisia keskustelutehtäviä sekä laajempi oppimistehtävä, sekä siihen liittyvä videoesitys. Lisäksi tunneilla tehdään erilaisia harjoituksia opintojakson teemoihin liittyen. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Student workload
135 h.
Course part description
Opintojakso on jaettu seuraaviin teemoihin:
1. Digitaalinen viestintä & sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Vestinnän kilpailukeinot
4. Trendit & tulevaisuus
Teemoihin liittyy erilaisia keskustelutehtäviä ja lyhyitä harjoituksia. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioidaan tehtävien perusteella asteikolla 1-5.
Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.