Skip to main content

Basics of residential health (5 cr)

Code: YT00AF58-3011

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

09.01.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Forestry and Environmental Technology

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Environmental Technology

Teachers

  • Henna Kauppi

Teacher in charge

Henna Kauppi

Groups

  • YTMI22KP
    Environmental Technology, full-time studies

Objective

You know the physical, chemical and biological factors that affect the quality of indoor environment.
You know the process of preventing and removing health hazards in residential ja public buildings.
You can carry out basic measurements and investigations to solve indoor environment problems.
You are able to advise occupants in questions related to residential health.

Content

What are the physical, chemical and biological factors that affect the quality of indoor environment?
What are the legislative demands on the indoor environment factors of buildings?
What are the most common measurement techniques and investigations used to solve indoor environment quality problems and how do you carry them out?

Opiskelumateriaali

Sosiaali- ja terveysministeriön asetus asunnon ja muun oleskelutilan terveydellisistä olosuhteista sekä ulkopuolisten asiantuntijoiden pätevyysvaatimuksista 545/2015
Asumisterveysasetuksen soveltamisohje

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Työjärjestyksen mukaiset lähiopetustunnit

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Alan yrityksessä tai organisaatiossa (esim. sisäilmastotutkimusyrityksessä) työskentelevä voi suorittaa opintojakson osittain työpaikalla ja osoittaa osaamisensa näyttönä.

TKI ja työelämäyhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

135 h

Toteutuksen osien kuvaus

Kurssi sisältää teoriaopetusta ja mittauksia

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin