Skip to main content

Human growth, development and learning (5 cr)

Code: FJ00DK65-3009

General information


Enrollment

02.01.2023 - 15.01.2023

Timing

01.01.2023 - 31.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Podiatry

Teachers

  • Anni Issakainen
  • Laura Saar

Groups

  • JTSA23KVM
    Jalkaterapeutti, verkkopainotteinen monimuotototeutus

Objective

You can define the basic concepts of motor learning.
You identify stages in the growth and development of human beings as well as the requirements for development and motor learning processes in different ages.
You can describe stages in human beings’ motor learning skills in different periods of life.
You can encounter other human beings.
You can create practical relationships with other people.
You are familiar with the basics of guidance and counselling of individuals and groups.

Content

How do human beings grow up and develop?
What is motor learning?
Which are the requirements for motor learning in different ages?
How does motoric ability and learning change in different ages?
What is motor control?
Which methods do you use to observe motor ability in different ages?
How do you encounter human beings?
Which characteristics do you need to create functioning interaction with other people?
What are the methods to guide individuals and groups?

Opiskelumateriaali

Tilvis, R., Pietilä, K. ym. 2016. Geriatria. Duodecim.
Kauranen K. 2011. Motoriikan säätely ja motorinen oppiminen. Liikuntatieteellinen seura.
Stolt, M. ym. 2017. Jalkaterveys. Duodecim.
Muu opintojaksolla sovittu materiaali, esim. Learn-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritat opintojakson toisen ryhmän mukana.

Työhön integroitu:
Mikäli työskentelet terveysalalla, voit mahdollisesti suorittaa opintojakson osittain omassa työpaikassasi. Tällöin sovellat mahdollisuuksien mukaan työtehtäviäsi jalkaterapian näkökulmaan. Sovit opettajan kanssa osa-alueista jotka voit suorittaa työssäsi ja loput osa-alueet suoritat ryhmäsi mukana. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi koululla annettavana näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Tentit ja muut määräajat

Tenttien ja oppimistehtävien määräajat sovitaan opintojakson orientaatiotunneilla.

Opiskelijan työmäärä

5 op = 5 x 27h = 135 h opiskelijantyötä
Lähiopetusta n. 36 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittaminen vaati tentin ja opintojaksolla sovittujen oppimistehtävien tekemistä hyväksytysti, sekä käytännön tunneille osallistumisen.