Information systems and documentation in health care (5 cr)
Code: FJ00DK68-3009
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
01.01.2023 - 31.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA22SMPodiatry, part-time studies
Objective
You understand the policies, challenges and possibilities of the information society and digital working environments.
You know how to use ICT applications in your studies and future work in social and health care tasks.
You can act ethically and appropriately in ICT communication.
You understand the importance of information security and know how to operate accordingly.
You are familiar with the basic ICT services and guidance systems in health care.
You know how to use wellbeing technology in your own profession.
You understand the importance of documentation in health care and you can use it diversely in your own field.
Content
What does digital working environment mean and how does it function in organizations?
What ICT applications are used in social and health care and how do you use them in studies and at work?
Which factors influence the ethics of electronic communication and proper information transfer?
What is information security and how do you act accordingly in studies and work?
How can electronic services be used in remote counseling and rehabilitation?
What are the prospects of wellbeing technology in your own field?
How do you implement documentation according to the classifications and recommendations of the social and health care field?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opetuksessa käytettävä luento- sekä muu opetusmateriaali on sähköisesti saatavissa opintojakson Learn verkko - oppimisalustalla. Opintojakson orientaatiotunneilla esitellään itseopiskelussa käytettävät lähteet
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa voit suorittaa opintojakson työpaikallasi osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi tehtävästä oppimistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi näyttönä sekä tehtävänä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit ahotoida opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttönä: tehtävät, tentti).
TKI ja työelämäyhteistyö
Etäohjaussuunnitelma ja toteutus työelämäyhteistyössä
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso sisältää oppimistehtäviä sekä yhden tentin. Ajankohdat tentille ja tehtävien palautuksille sovitaan yhteisesti opintojakson orientaatiotunneilla
Kansainvälinen yhteistyö
Ei sisällä kansainvälistä yheistyötä.
Opiskelijan työmäärä
27h x 5=135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
- opintojaksoon kuuluvien oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista. Oppimistehtävät arvioidaan hyväksytty / täydennettävä
- Tentti, numeraalinen arviointi
- Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen