Personal selling (5 cr)
Code: LT00CY39-3014
General information
- Enrollment
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 10.03.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Kirsi Soulamo
- Teacher in charge
- Kirsi Soulamo
- Groups
-
LTKV22KM5Business, part-time studies
- Course
- LT00CY39
Objective
You know how to acquire information about customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and can act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
How do selling to consumers, companies and other organisations differ from each other?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
Evaluation
Students can
- search information from the main sources of information to support personal selling
- perceive the totality of a company’s sales process and the tasks required at the different stages of the sales process
- act in selling situations and customer encounters in appropriate ways
Course material
1. Itse valittu henkilökohtaista myyntityötä käsittelevä kirja (lukupiiri)
2. Muut opiskelumateriaalit ovat käytettävissä Learnissa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen väylä
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Työhön integroitu väylä
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
• onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen.
• millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa.
• mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti lisäksi suorittaa opetukseen osallistuen.
Opintoja nopeuttava vaihtoehto
- voit esimerkiksi ilmoittautua aikaisemmin opintonsa aloittaneelle ryhmälle tarjottavalle vastaavalle toteutukselle.
RDI and work-related cooperation
Opintojaksolla vierailee useita myyntityön ammattilaisia sekä Best Seller Competition -kilpailussa mukana olleita Xamkin opiskelijoita ja alumneja.
Myyntityön näyttö toteutetaan yhteistyössä myyntityön ammattilaisten kanssa.
Timing of exams and assignments
Itsenäinen tehtävä
Ryhmätehtävä
Lukupiiri
Myyntityön näyttö (Best Seller Competition -osakilpailu)
Student workload
Osallistuminen opetukseen 27 h
Itsenäiset tehtävät 27 h
Ryhmätehtävä 27 h
Lukupiiriin valmistautuminen ja lukupiiri 27 h
Valmistautuminen myyntityön näyttöön sekä näyttö myyntityön ammattilaisille 27 h
Further information
Lisätietoja antaa lehtori Kirsi Soulamo kirsi.soulamo@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
- osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
- osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
- osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits or equivalent knowledge
Customer insight and customer service 5 ECTS credits or equivalent knowledge