Service design (5 cr)
Code: LT00DP40-3006
General information
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
06.03.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
2 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
60 % Contact teaching, 40 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Laura Hakanen
Teacher in charge
Laura Hakanen
Groups
-
LTKV21SP3Business, full-time studies
Objective
You can place service design in the field of the design.
You can use the most central concepts of service design.
You know the service design process and can utilise the most central tools of service design in order to develop business (sales and marketing).
Content
What is service design and how can design tools be utilized in business development?
How can organizations benefit from a culture of experimentation?
What are the most central methods of service design and how are they utilised in business?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöinen oppimistehtävä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja oman osaamisen osoittamiseen niiden kautta.
Arvioinnin perusteet:
Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
-käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita