Skip to main content

Service design (5 cr)

Code: LT00DP40-3006

General information


Enrollment

07.11.2022 - 18.11.2022

Timing

06.03.2023 - 30.04.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Laura Hakanen

Teacher in charge

Laura Hakanen

Groups

  • LTKV21SP3
    Business, full-time studies

Objective

You can place service design in the field of the design.
You can use the most central concepts of service design.
You know the service design process and can utilise the most central tools of service design in order to develop business (sales and marketing).

Content

What is service design and how can design tools be utilized in business development?
How can organizations benefit from a culture of experimentation?
What are the most central methods of service design and how are they utilised in business?

Opiskelumateriaali

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Yksilölliset oppimisväylät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen oppimistehtävä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja oman osaamisen osoittamiseen niiden kautta.

Arvioinnin perusteet:

Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
-käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita