Customer-oriented marketing (5 cr)
Code: AV00EI10-3005
General information
Enrollment
09.01.2023 - 13.01.2023
Timing
09.01.2023 - 05.03.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Heli Juntunen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
AVLYX23KPOVAvoin AMK, tradenomi (AMK), verkkopolku
Objective
You are able to describe the aspects of customer-oriented marketing concepts, including its objectives and functions. You are able to analyse customer buying behavior and define principles for the segmentation and selection of target groups. You are able to assess the effects of digital operational environment on customer-oriented marketing. You are able to design a marketing mix, taking into consideration product lifecycle, marketing objectives and corporate responsibility.
Content
What are the objectives and role of customer-oriented marketing and relationship marketing in the organizations’ operations? How does the digital economy and operational environment affect the planning of marketing? How is customer buying behavior and segmentation taken into consideration when defining objectives and target groups? What does a marketing mix consist of, and how can it be used to reach organizational goals?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina Xamk Learn -oppimisympäristössä.
Työviikkopohjaisessa oppimisväylässä opiskelija etenee alkuperäisen aikataulun mukaan verkko-oppimisalustalla osio kerrallaan.
Työhön integroidussa oppimisväylässä opiskelija voi osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa ottamalla yhteyttä opettajaan opintojakson alussa.
Opintoja nopeuttavassa oppimisväylässä opiskelija voi suorittaa opintojakson sisällön suunniteltua nopeammin itsenäisesti verkossa.
Opintojakson voi suorittaa joustavasti omaan aikatauluun sovittaen, kuitenkin opintojakson aloitus- ja lopetuspäivämäärät ovat kiinteät.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso sisältää työelämäkontekstiin sovellettavia tehtäviä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin opiskelijan 135 opiskelutuntia. Tuntimäärä on voi vaihdella riippuen opiskelijan opiskelu- ja työhistoriasta sekä opiskelutekniikasta.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakaslähtöinen markkinointi ja suhdemarkkinointiajattelu
Digitaalisen toimintaympäristön vaikutus markkinoinnin suunnitteluun
Asiakkaan ostokäyttäytyminen
Markkinoinnin kilpailukeinot
Further information
Opintojakso sisältyy Xamk Pulsen tradenomi (AMK), liiketalous verkkopolun opetussuunnitelmaan. Tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohde on määräajassa suoritetut oppimistehtävät.
Arvioinnin perusteet:
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä.
b) Osaat etsiä tietoa markkinoinnin suunnittelun tueksi alan keskeisistä tietolähteistä.
c) Osaat hahmottaa markkinoinnin kokonaisuuden: kilpailukeinot, tavoitteet, toimintaympäristön ja verkostot.
e) Osaat soveltaa keskeisiä markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä.
Further information
Opintojakso sisältyy avoimen AMK:n polkuopiskelijoiden opetussuunnitelmaan. Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua tälle opintojaksolle.