Interaction skills in education and social work (5 cr)
Code: AV00CV87-3008
General information
Enrollment
21.08.2023 - 03.09.2023
Timing
09.01.2024 - 05.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Open University
Teachers
- Osku Kiri
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Osku Kiri
Groups
-
AVKTSO23SPOVAvoin amk, polkuopinnot, Kotka, sosionomi, verkko, 2023S
- 10.01.2024 17:00 - 18:30, Sosiaalialan vuorovaikutusosaaminen AV00CV87-3008
- 30.01.2024 17:00 - 19:00, Sosiaalialan vuorovaikutusosaaminen AV00CV87-3008
- 12.02.2024 17:00 - 19:00, Sosiaalialan vuorovaikutusosaaminen AV00CV87-3008
Objective
You master the theoretical basis of social interaction.You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and co-operation relations.You are able to use in various ways the supporting methods of interaction and expression.You are familiar with the special features of the multicultural interaction and communication.You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.You are appropriately able to take advantage of the use of ICT for learning and future work tasks.
Content
How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?What kind of methodological approaches can be used to construct interaction relationships?How can you apply the supporting methods of interaction and expression to practice in social sector?What are the special features of the multicultural interaction and communication?How is digital technology utilized in social sector?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali on sähköisessä muodossa Learn-alustalla tai saatavissa kirjatopalvelu Kaakkurin kautta.
Suositeltava kirjallisuus ja lähdeaineisto opintojakson oppimistehtäviin:
Mönkkönen, K. 2018. Vuorovaikutus asiakastyössä: Asiakkaan kohtaaminen sosiaali- ja terveysalalla. [Helsinki]: Gaudeamus.
Törrönen, M., Hänninen, K., Lehto-Lundén, T., Salovaara, P., Veistilä, M., Anttonen, A. & Jouttimäki, P. 2016. Vastavuoroinen sosiaalityö. [Helsinki]: Gaudeamus.
Yksilölliset oppimisväylät
Sosiaalialan vuorovaikutusosaamisen opintojakso on kokonaan verkossa suoritettava kokonaisuus. Opintojakso sisältää Microsoft Teams tapaamisia, itsenäisestä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä. Teams-webinaarien aikataulut ilmoitetaan myöhemmin, opintojakson kutsukirjeen yhteydessä.
Opiskelija etenee Learn-alustalla itsenäisesti, oman aikataulun mukaisesti. Huomioiden kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämäärät ja Teams-tapaamisten aikataulut.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei ole
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op eli 135h opiskelijan työtä.
Further information
Tämä toteutus on tarkoitettu polkuopiskelijoille.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can: a. Use professional vocabulary systematically. b. Look for information in the key information sources of the field. c. Identify interrelated tasks. d. Work together with customers, users and target groups. e. Use the key models, methods, software and techniques of the professional field. f. Work as team members in a goal-oriented way. g. Justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Assessment methods and criteria
Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii myös kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti.