Company's visual communication and brand building (5 cr)
Code: MO00ET82-3001
General information
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
06.03.2023 - 28.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Tarja Brola
Groups
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
- you understand the importance of a graphic design guide in corporate communications
- you can use communications based on the company’s and customer’s needs
- you understand the meaning of visualisation as a basic element of branding
- you understand the meaning of a brand
- you can develop and build brand for new company
- you can develop a brand
Content
-How to manage the corporate identity of visual communications?
- How to use visual elements?
- How to manage the basics of brand design?
- How to develop a brand?
- How to build brand for new company?
Opiskelumateriaali
Alina Wheeler: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoa täydentävät opinnot
Oikeita työelämän asiakasprojekteja voit tehdä kevään -23 opintojaksolla:
MO00DO50-3020 Innovaatio- ja yrittäjyysprojektit - Asiakasprojektit 1-10op.
Opiskelijan työmäärä
5 crs means 135 hours students work
Further information
The course is implemented as online studies and independent work.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät. Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.