Skip to main content

Elderly care (5 cr)

Code: SO00DT49-3011

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 31.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
1.5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Leila Pekonen
Teacher in charge
Leila Pekonen
Groups
SOMI22SP
Social Services, full-time studies
Course
SO00DT49
No reservations found for realization SO00DT49-3011!

Objective

After the course you have skills:
to apply the multidisciplinary knowledge base to senior and elderly care.
to work in the framework of gerontological and social gerontological approach.
to use the social and socio-cultural perspective in multi-professional senior and elderly care.
to account for the development of elderly policy and legislative basis related to aging and the service system and you know different working methods in elderly care.
to use the empowering work approach among senior citizens and their relatives.

Content

How is aging specified as a psychical, mental and social phenomenon?
What is the social gerontological framework?
What are the legislation, welfare benefits and service system related to aging?
What are the challenges of senior citizens' functional capacity and the opportunities of social support to meet the needs?
What are the professional practices of socio-cultural work among elderly people?
What is the expertise of Bachelors of Social Services in the multi-professional elderly care?

Evaluation

Students can
use professional vocabulary systematically.
search for information in the essential sources of the professional field.
work together with clients, users and target groups.
use the essential patterns, methods, programs and techniques of the professional field.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Learn-alustan materiaali.
Keskeiset lait ja laatusuositus.
RAi-arviointiin liittyvät THL:n materiaalit.
Tarkemmat tiedot opintojakson alkaessa opintojakson infossa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Päiväryhmän toteutus sisältää luentoja, oppimistehtäviä ja tenttejä. Työelämävierailuja, työelämävierailijoita sekä ikääntyneen kohtaamiseen ja ohjaamiseen liittyvän harjoitteen.

Opintoja nopeuttava väylä:

Jos opintojakson ryhmässä on tilaa, on toteutukselle mahdollista osallistua muistakin ryhmistä. Huomioi, että päiväryhmän toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritusvaihtoehtoa.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Mikäli työskentelet opintojakson aikana sosionomin työtä vastaavassa / työhön soveltuvassa työtehtävässä ikääntyneiden kanssa, voit sopia opettajan kanssa työhön integroidusta vaihtoehdosta.

RDI and work-related cooperation

Tyelämävierailuja ja työelämävierailijoita.
Työelämässä pienryhmissä toteutettava ohjaustehtävä.

Timing of exams and assignments

Opintojaksolla tehdään RAI verkkokoulu ja sen siältämät tentit (THL).
Oppimistehtäviä, joiden määräajat informoidaan heti opintojakson alkaessa infossa.

International cooperation

X

Student workload

Opiskelijan työmäärä 135h oppimisväylästä riippumatta.

Course part description

x

Further information

Huomioi, että tämä on päiväryhmän opintojakson toteutus.
Opintojakso sisältää kontaktitunteja kampuksella.
Itsenäistä suoritusvaihtoehtoa tällä toteutuksella ei ole.

Hankitun osaamisen tunnistamiseen (HOT/näyttötehtävä, aiemmat korkeakouluopinnot tai tuore työkokemus ikäihmisten kanssa työskentelystä) liittyvissä kysymyksissä ole opettajaan yhteydessä jo viikon 2 / 2024 aikana.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5.
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien osasuoritusten hyväksyttyä suorittamista.
Tarkemmat arviointiperusteet Learn-alustalla.

Qualifications

Human development and learning, Ethical social work

Go back to top of page