Welfare from Visual Arts (2 cr)
Code: AV00EU42-3002
General information
- Timing
-
01.01.2024 - 31.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Open UAS and Continuing education
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 22
- Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
- Teacher in charge
- Nina Palmros
- Groups
-
AVVISU23SAvoin amk, kulttuuri, visuaalinen viestintä, 2022S
- Course
- AV00EU42
Objective
Kurssin tavoitteena on vahvistaa opiskelijan itseluottamusta, - tuntemusta ja hyvinvointia erilaisten visuaalisten harjoitusten avulla. Työskentelemme yhdessä toisiltamme oppien, mutta omista lähtökohdistamme käsin. Tuntien positiivinen ja salliva ilmapiiri tuo opiskelijalle mahdollisuuden tuntea iloa ja onnistumista omasta luovuudesta ilman kritiikkiä ja arvostelua. Oma rohkeus ja riskinotto kasvaa uusien materiaalien ja kokeilujen edetessä.
Content
Keskitytään hyvän, rauhallisen ja luovan elämänympäristön löytämiseen ja kokemiseen erilaisten visuaalisten tehtävien avulla. Luova ja inspiroiva ympäristö koostuu värien, pintojen, materiaalien, muotojen, valon, luonnon, äänien ja tuoksujen moninaisuudesta ja tasapainoisuudesta. Käytämme piirustuksen, maalauksen ja 3-ulotteisten teosten rakentamisen perustekniikoita, -materiaaleja ja -välineitä.
Course material
Material distributed by the teacher
Study forms and methods
Scheduled track:
Teaching which is in accordance with the working order and control ( 2 cr).
Independent track:
Demonstration/recognition of prior learning.
Blended track:
Credit transfer or partial credit transfer.
RDI and work-related cooperation
Not this time
Student workload
2 cr
Further information
Tämä toteutus on tarkoitettu Kymenlaakson opiston Visuaalisen viestinnän opiskelijoille.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field
f. work as team members in a goal-oriented way
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional
field