Skip to main content

Methods of preventive work among children, youth and families (5 cr)

Code: SO00AD47-3017

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

16.01.2024 - 19.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Social Services

Teachers

  • Karoliina Rötkö
  • Tia-Marika Sohlman

Teacher in charge

Karoliina Rötkö

Groups

  • SOKT22KM
    Social services, part-time studies
  • SOMI22KM
    Social Services, part-time studies
  • 16.01.2024 12:00 - 14:00, Opintojakson info: Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3017
  • 20.02.2024 08:30 - 11:30, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3017
  • 26.03.2024 14:00 - 16:00, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3017
  • 16.04.2024 08:30 - 12:30, Ehkäisevä työ lasten, nuorten ja perheiden kanssa SO00AD47-3017

Objective

You know the basics, targets and working methods of preventive work among children, youth and families.

You become familiar with the legislation of preventive work among children, youth and families.

You can recognize resources and challenges in the growth and everyday environments of children and youth.

You can use preventive and multidisciplinary work while working with families.

You can use preventive methods in preventive work among children, youth and families.

Content

What are the basics, targets and working methods of preventive child care?

What is the legislation of preventive childcare?

How to identify resources and challenges in the growth and growth environment of children, youth and families?

How do you use preventive and multidisciplinary working methods while working with families?

How to use preventive methods in preventive child care?

Opiskelumateriaali

Kaikille yhteistä ja pakollista opiskelumateriaalia on liitettynä Learn alustalle. Lisäksi oppintojaksoon sisältyy aktiivista tiedonhakua erillisen ohjeistuksen mukaan.

Yksilölliset oppimisväylät

Työhön integroitu väylä:
Opiskelijat, jotka työskentelevät opintojakson aikana työsuhteessa ehkäisevässä työssä lasten, nuorten ja perheiden kanssa voivat tehdä opintojakson oppimistehtät liittäen ne omaan työhönsä. Työhön integroidusta tehtävästä sovitaan opettajien kanssa infon jälkeen ja suorittaminen edellyttää info/aloituskertaan osallistumista.

Nopeuttaminen: jos opintojaksolle mahtuu, on mahdollista nopeuttaa opintoja tulemalla mukaan toteutukseen, jos edeltävyysehdot täyttyvät.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintoajakson toteutus sisältää mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole varsinaista tenttiä.Opintojakso koostuu yksilö ja pieryhmätehtävistä, joiden määräajat sekä työskentelytapa kuvataan opintojakson Learn alustalla sekä infossa.Toteutus sisältää yhden laajemman arvioitavan tehtävän sekä orientoivia tehtäviä hyväksytty/hylätty asteikolla. Työviikkopohjaisen väylän opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää osallistumista lukujärjestyksen mukaiseen opetukseen sekä pienryhmätyöskentelyyn osallistumista sekä orientoivien ennakkotehtävien tekemistä sovituissa määräajoissa.

Opiskelijan työmäärä

135h

Toteutuksen osien kuvaus

Toteutus sisältää lukujärjestykseen kiinnitettyjä aktiivista läsnäoloa edellyttäviä webinaareja, joihin liittyy myös mahdollisuuksien mukaan työelämävierailuja.
Lisäksi toteutus sisältää itsenäistä tiedonhakua sekä yksilö -ja pienryhmätehtäviä, joiden määräajat kuvataan Learn alustalla sekä infossa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytysti suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista opintojakson webinaareihin sekä tehtävien tekemistä määräajoissa. Tehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Opintojaksoon liittyy (tentin sijaan) kuitenkin yksi suurempi pienryhmätehtävä, joka arvioidaan asteikolla 1-5.

Qualifications

Knowledge base and work orientation, Professional interaction,
Counselling work with children and families