Basics and methods of research-oriented development (5 cr)
Code: SJ00DU98-3012
General information
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)
Teachers
- Veli-Matti Malinen
- Tarja Turtiainen
- Kati Vapalahti
Teacher in charge
Tarja Turtiainen
Groups
-
DISA24SYDigital Services in Social and Health Care, master studies
- 30.08.2024 12:30 - 14:00, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 24.09.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 25.09.2024 08:15 - 09:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 25.09.2024 10:00 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 15.10.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 21.11.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 22.11.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
- 22.11.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012, INNOPAJA
Objective
You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.
Content
What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development?
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa esiteltävä materiaali verkko-oppimisympäristössä.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu ja itsenäiset oppimistehtävät
TKI ja työelämäyhteistyö
Omaan, työelämälähtöiseen opinnäytetyöhön liitettävä lopputehtävä. Hankeyhteistyö.
Tentit ja muut määräajat
Ajastetut tehtävät
Kansainvälinen yhteistyö
-
Opiskelijan työmäärä
5 op=135 työtuntia
Toteutuksen osien kuvaus
Tieteellinen kirjoittaminen (1 op). Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (4op): ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu ja itsenäiset oppimistehtävät
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioidaan lopputehtävä (2 op) arvosananlla 1-5 / täydennettävä; muut tehtävät hyv. / täyd. Arviointikriteerit ja -kehikko verkko-oppimisympäristössä.