Skip to main content

Basics and methods of research-oriented development (5 cr)

Code: SJ00DU98-3012

General information


Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

01.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Digitaaliset palvelu sosiaali- ja terveysalalla (ylempi amk)

Teachers

  • Veli-Matti Malinen
  • Tarja Turtiainen
  • Kati Vapalahti

Teacher in charge

Tarja Turtiainen

Groups

  • DISA24SY
    Digital Services in Social and Health Care, master studies
  • 30.08.2024 12:30 - 14:00, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 24.09.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 25.09.2024 08:15 - 09:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 25.09.2024 10:00 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 15.10.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 21.11.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 22.11.2024 08:15 - 11:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012
  • 22.11.2024 12:30 - 15:45, Tutkivan kehittämisen perusteet ja menetelmät SJ00DU98-3012, INNOPAJA

Objective

You become familiar with and can describe concepts related to research-oriented development, processes and approaches.
You can search, analyse and apply relevant research data.
You know different research and development methods and can apply them in research-oriented development in your field.
You know and can apply principles of research ethics and reliability.

Content

What is the process of research-oriented development and what are the approaches behind it?
How do you search information systematically and evaluate the reliability and usefulness of research and development data?
How do you prepare a literature review?
What relevant research-oriented approaches can you apply in social and health care?
What qualitative, quantitative and agile development methods can you use in data collection and analysis in research-oriented development? 
What are the ethical principles and how to take them into account in research-oriented development?
How do you ensure reliability in research-oriented development?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alussa esiteltävä materiaali verkko-oppimisympäristössä.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu ja itsenäiset oppimistehtävät

TKI ja työelämäyhteistyö

Omaan, työelämälähtöiseen opinnäytetyöhön liitettävä lopputehtävä. Hankeyhteistyö.

Tentit ja muut määräajat

Ajastetut tehtävät

Kansainvälinen yhteistyö

-

Opiskelijan työmäärä

5 op=135 työtuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Tieteellinen kirjoittaminen (1 op). Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (4op): ennakkotehtävä, kontaktiopiskelu ja itsenäiset oppimistehtävät

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arvioidaan lopputehtävä (2 op) arvosananlla 1-5 / täydennettävä; muut tehtävät hyv. / täyd. Arviointikriteerit ja -kehikko verkko-oppimisympäristössä.