Skip to main content

Interaction skills in social sector (5 cr)

Code: SO00AD20-3033

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2024 - 17.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Osku Kiri
Johanna Jussila
Miia Heikkinen
Ann-Mari Sippu
Groups
SOKT23SP
Social services, full-time studies
Course
SO00AD20
No reservations found for realization SO00AD20-3033!

Objective

You master the theoretical basis of social interaction.
You can combine the theoretical basis of social interaction with the identification and development of communication skills as well as with the construction of interaction and cooperation relations.
You are able to use the supporting methods of interaction and expression in various ways .
You are familiar with the special features of multicultural interaction and communication.
You know the digital environment and the possibilities of ICT in the social sector.
You are able to make appropriate use of ICT in learning and in future professional tasks.

Content

How do you analyze the interaction situations using the theoretical basis?
What kind of methodological approaches can be used to establish interaction relationships?
How can you apply the supporting methods of interaction and expression in practice in the social sector?
What are the special features of multicultural interaction and communication?
How is digital technology utilized in the social sector?

Evaluation

Students can
use professional vocabulary systematically.
look for information in the key information sources of the field.
identify interrelated tasks.
work together with clients, users and target groups.
use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
work as team members in a goal-oriented way.
justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Opiskelumateriaali koostuu luennoista sekä Learn-oppimisalustalla ilmoitetusta sähköisestä materiaalista.

Suositeltava kirjallisuus ja lähdeaineisto opintojakson oppimistehtäviin:
Mönkkönen, K. (2018). Vuorovaikutus asiakastyössä (e-kirja)
Törrönen, M.& all (2016). Vastavuoroinen sosiaalityö (e-kirja)

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutus sisältää luentoja, oppimistehtäviä, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä läsnäolovelvolliset harjoitukset ja simulaatiot.
Opintojakson toteutustavat ohjaavat tarkastelemaan vuorovaikutuksen teoreettista viitekehystä, omaa ammatillista vuorovaikutusta sekä sen kehittymistä.
Opintojakso ajoittuu koko kevätlukukaudelle, joka ohjaa tarkastelemaan ja reflektoimaan ammatillista vuorovaikutusta myös harjoittelujakson jälkeenkin.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (HOT).

RDI and work-related cooperation

Ei sisällä.

Timing of exams and assignments

Ei tenttejä.

International cooperation

Ei sisällä.

Student workload

5 x 27 = 135h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii myös kunkin tehtävän ohjeistus.
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.

Go back to top of page