Human growth and development (5 cr)
Code: YP00EQ94-3002
General information
- Enrollment
-
08.01.2024 - 14.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 21.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Teacher in charge
- Hanne Salovaara-Pitkänen
- Groups
-
YPMI24KPCivic Activities and Youth Work, full-time studies
- Course
- YP00EQ94
Objective
You are able to use the basic terminology related to an individual's growth and development.
You recognize the interaction between the individual and the environment, and the contexts of development in an individual's growth and development.
You show your familiarity with the psychological development of different stages of life.
Content
What are the basic concepts related to an individual's growth and development?
How are the interaction between an individual and the environment and the contexts of development connected to the development and growth of a person?
How are the regularities of human psychological development structured?
Course material
Dunderfelt, T. 2011. Elämänkaaripsykologia.
Lehtinen, E. ym. 2007. Kasvatuspsykologia.
Lyytinen, P. ym. 2008. Näkökulmia kehityspsykologiaan.
Nurmi, J-E. ym. 2014. Ihmisen psykologinen kehitys.
Salokoski, T & Mustonen, A. 2007. Media identiteetin rakentajana.
Vehkalahti, K & Suurpää, L. 2014. Nuoruuden sukupolvet. Monitieteisiä näkökulmia nuoruuteen eilen ja tänään.
Lisäksi oppimistehtävään linkitetty materiaali, joka vaihtelee opiskelijan tekemien valintojen mukaisesti.
Vaihtoehtoiset oppimistehtävät ovat seuraavat:
Lapsuus elämänvaiheena
Nuoruus elämänvaiheena
Aikuisuus elämänvaiheena
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. Lähiopetuksen sisältöjä työstetään seuraavin menetelmin: luento, opetuskeskustelu sekä yhteistoiminnallinen oppiminen. Opintojakson aikana työstetään yhteistoiminnallisella menetelmällä oppimistehtävä, jonka teeman opiskelija voi valita eri vaihtoehdoista. Opintojakson päätteeksi on tentti keskeisistä sisällöistä.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos voit työtehtävissäsi kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavalla väylällä opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti toisen opiskelijaryhmän mukana päiväopetuksessa tai itsenäisenä suoritusvaihtoehtona. Nopeuttaminen edellyttää opiskelijavastaavan kanssa tehtyä nopeuttamissuunnitelmaa.
RDI and work-related cooperation
Opiskelija valitsee vaihtoehtoisista oppimistehtävistä häntä kiinnostavan vaihtoehdon, jolloin hän mahdollisesti jalkautuu eri työelämän konteksteihin.
Timing of exams and assignments
Tentti suoritetaan opintojakson päätteeksi.
Student workload
Opiskelijan työmäärä jakautuu seuraavasti:
Lähiopetus n 45-48 tuntia
Itsenäinen työskentelyn 85 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetukseen osallistuminen ja yhteistoiminnallisen oppimisen menetelmällä toteutetun oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen. Luentomateriaaliin pohjautuvan tentin hyväksytty suorittaminen.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Oppimistehtävän hyväksytty suorittaminen.
Kirjatentin (Nurmi, J-E; Ahonen, T; Lyytinen, H. ym (2014, tai uusin painos) Ihmisen psykologinen kehitys.) hyväksytty suorittaminen. Tämä vaihtoehto edellyttää opiskelijavastaavan kanssa tehtyä nopeuttamissuunnitelmaa.
Evaluation
You know how to use terminology related to growth and development.
You can describe the effect of context on an individual’s growth and development.
You know how to find information about the psychological development of different stages of life and use the information to work on learning tasks.
Assessment scale 1-5.