Service system and multiprofessional cooperation (5 cr)
Code: YP00DU25-3013
General information
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
12.02.2024 - 21.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
- Maija-Sisko Kauppila
- Sirpa Räikkönen
Teacher in charge
Maija-Sisko Kauppila
Groups
-
YPKV23KVMCivic activities and youth work, part-time studies
- 13.03.2024 09:00 - 17:00, Nuorten palvelujärjestelmät ja monialainen yhteistyö YP00DU25-3013
Objective
You are able to define the parts of young people’s service system.
You learn how youth guidance and service networks work to promote young people’s wellbeing. You are able to define the tasks of municipalities in maintaining and promoting young people’s wellbeing.
You learn the principles of municipal administration and good administration.
You are able to work in multiprofessional networks.
You can search for information from different sources. You can critically evaluate them and the reliability of information and handle digital information.
Content
What is included in young people’s cross-sectoral service system?
How do youth guidance and service networks promote the well-being of young people?
In what kind of roles do community educators work in youth guidance and service network?
How does the law govern municipal and regional service production?
How does the municipal decision-making system work?
How do community educators make use of the information resources?
Opiskelumateriaali
Ammattialan ajankohtainen lainsäädäntö ja tilastoaineisto.
Purhonen, Kirsi (2017). Ammattien rajapinnoilla ja kolmannen työn äärellä. Suomen Kulttuurirahasto.
Sallinen, S. & Majoinen, K. & Seppälä, J. & Eskelinen L. toim. (2017 ). Toimiva kunta. Hyvinvointi! Sivistystä! Elinvoimaa. Helsinki: Suomen kuntaliitto.
Valtioneuvosto (2023). Hallitusohjelma. Vahva ja välittävä Suomi.
Muu opetusmateriaali saatavissa Learnissa
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan yhteistoiminnallisena oppimisena, jossa lähitunneille osallistuminen on prosessin onnistumisen kannalta välttämätön. Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, valitse vaihtoehtoinen suoritustapa (opintoja nopeuttava oppimisväylä).
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson itsenäisesti verkko-opintoina. Itsenäisen suoritustavan saamiseksi ota yhteys opintojakson vastuuopettajaan. Tehtävät saa helmikuun alusta alkaen.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet Ohjaamossa tai vastaavassa matalan kynnyksen palvelussa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi yhteistyöverkostoja hyödyntäen joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä ennen opintojakson alkua vastuuopettajaan ja sovi työsi opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Katso kohta yksilölliset oppimisväylät - Työhön integroitu oppimisväylä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakson toteutukseen kuuluu kunnallishallintoon ja hyvän hallinnon periaatteisiin liittyvä tentti.
Opiskelijan työmäärä
Lähiopetus 16 tuntia, opiskelijan itsenäistä työskentelyä 119 tuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
1. työviikkopohjaisessa toteutuksessa
- aktiivista osallistumista yhteistoiminnalliseen oppimisprosessiin
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
- tentti
- itse/ryhmäarviointia
2. opintoja nopeuttavalla oppimisväylällä
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
- tentti
3. työhön integroidulla oppimisväylällä
- hyväksyttyä osaamisen näyttöä
Qualifications
Attending the course requires that the course Operational environments of youth education has been completed.