Skip to main content

Starting points for youth education (5 cr)

Code: YP00DU10-3016

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

04.03.2024 - 31.08.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 60

Degree programmes

  • Degree Programme in Civic Activities and Youth Work

Teachers

  • Katri Schadewitz

Teacher in charge

Katri Schadewitz

Groups

  • YPKV24KM
    Yhteisöpedagogi, päivätoteutus (nuorisokasvatus ja nuorisotyö)
  • 09.04.2024 10:00 - 11:30, Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016
  • 09.04.2024 12:30 - 16:00, Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016
  • 07.05.2024 10:45 - 12:15, Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016
  • 07.05.2024 13:00 - 17:00, Nuorisokasvatuksen lähtökohtia YP00DU10-3016

Objective

You understand the historical development process of youth education as well as the theoretical basis, goals, contents and values governing them.

You learn to examine youth education as part of a wider societal and cultural framework.

You are able to identify topical challenges in youth education.

Content

Which characteristics play a central role in the history of youth education?

What theoretical premises, values, goals and methods underlie youth education?

What is the societal and cultural significance of youth education?

Opiskelumateriaali

Hoikkala T. & Sell A. toim. (2014).Nuorisotyötä on tehtävä : menetelmien perustat, rajat ja mahdollisuudet. Nuorisotutkimusverkosto /Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 76.
Kiilakoski T. & Kinnunen V. & Djupsund R. (2015). Miksi nuorisotyötä tehdään? Tietokirja nuorisotyön opetussuunnitelmasta. Humanistinen ammattikorkeakoulu julkaisuja 5, Nuorisotutkimusverkosto /Nuorisotutkimusseura, julkaisuja 169
Nieminen, Juha (1998). Nuorisossa tulevaisuus - suomalaisen nuorisotyön historia. Lasten Keskus Oy.
Nivala E. & Saastamoinen M. toim. (2010) Nuorisokasvatuksen teoria. Perusteita ja puheenvuoroja. Nuorisotutkimusseura ry.
Muu opettajan määrittelemä materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso suoritetaan osallistumalla aktiivisesti lähiopetukseen ja erilaisten oppimistehtävien tekemisellä. Opintojakso sisältää lähiopetusta 12 tuntia, (2 verkko- ja lähiopetuskertaa). Mikäli et pysty sitoutumaan lähiopetukseen, valitse vaihtoehtoinen suoritustapa (opintoja nopeuttava oppimisväylä). Opintojakson Learn-alusta aukeaa 8.4.

Opintoja nopeuttava väylä:
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti toisen opiskelijaryhmän mukana päiväopetuksessa tai itsenäisenä suoritusvaihtoehtona. Itsenäinen suoritusvaihtoehto on mahdollista suorittaa 4.3. alkaen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tätä opintojaksoa ei voi integroida työhön. Vaihtoehtoinen suoritustapa on tehdä kurssi itsenäisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Verkko-/lähitoteutuksen päivät ovat:
* 9.4. (Teams-opetus 6 h)
* 7.5. (lähiopetus Kouvolassa 6 h)

Opiskelijan työmäärä

Lähiopetusta 12 tuntia ja opiskelijan itsenäistä työskentelyä 123 tuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää:
1. työviikkopohjaisessa toteutuksessa
- aktiivista osallistumista lähiopetukseen
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista
2. opintoja nopeuttavalla oppimisväylällä
- oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista