Strategic change management in digital economy (5 cr)
Code: DM00EA34-3004
General information
Enrollment
08.01.2024 - 28.01.2024
Timing
25.01.2024 - 24.03.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Heli Kesämaa
- Anna-Liisa Immonen
- Ulla Korvenpää
Teacher in charge
Heli Kesämaa
Groups
-
DMMI24KYManagement of Digital Marketing, master studies
Objective
You can identify and describe the digitalization megatrends and changes in the operating environment that are significant for the business of your own organization (workplace, own company or a related company).
You are able to describe and analyze the opportunities offered by the digital environment for the service business and new innovative business models.
You are able to identify your organization's change needs and apply development and change management practices.
Content
What actors and forces of change influence the company's operating and competitive environment?
What is the situation of the company's digitalization and its development needs?
How to anticipate future developments? What opportunities can different megatrends and digital disruption provide for business?
What are the new business models and services in the digital environment?
What changes do strategic choices require, and how are development and change managed?
Opiskelumateriaali
- Opiskeltavat aineistot ovat luentoja, tutkimusartikkeleita, kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 25.1.24 ja päättyy 24.3.24.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h sisältäen itsenäisen työskentelyn ja luennot.
Further information
Opettajat: yliopettaja Heli Kesämaa, lehtori Anna-Liisa Immonen ja lehtori Ulla Korvenpää
Opiskelijat pääsevät Learn-ympäristöön automaattisesti, kun ovat ilmoittautuneet opintojaksolle. Opintojakson Learn-alusta avautuu 25.1.24
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen