Skip to main content

Clinical training 2 (15cr)

Code: HT00EK76-3013

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.04.2024 - 29.09.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Health and Social Services
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Leila Sikanen
Riitta Riikonen
Matias Karvonen
Anne Ulmanen
Teea Lång
Emma Mikkonen
Alina Jurvanen
Maria Ajanto
Groups
SHMI23KVM
Nursing, online/part-time studies
Course
HT00EK76

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 72 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 19.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Fri 20.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Sat 21.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Sun 22.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Mon 23.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Tue 24.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Wed 25.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Thu 26.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Fri 27.09.2024 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Kliininen harjoittelu 2 HT00EK76-3013
harjoittelu
Changes to reservations may be possible.

Objective

Osaat toimia vuorovaikutuksessa potilaan/asiakkaan kanssa ja luoda hyvän hoitosuhteen.
Osaat toimia hoitotyön arvojen ja eettisten periaatteiden mukaisesti.
Sovellat aseptiikan ja infektioiden torjunnan periaatteita hoitotyössä.
Osaat tarkkailla ja arvioida systemaattisesti potilaan hoidontarvetta.
Osaat vastata hoidon tarpeeseen käyttämällä hoitotyön toimintoja ja kirjata ne rakenteisen mallin mukaisesti.
Osaat raportoida ja konsultoida ISBAR-protokollan mukaisesti.
Osaat kliinisen hoitotyön keskeiset toimenpiteet ja diagnostiset tutkimukset.
Osaat etsiä ja soveltaa näyttöön perustuvaa tietoa eri potilasryhmien hoitotyössä.
Ymmärrät kyseisten potilasryhmien hoitopolut ja hoidon erityispiirteet.
Osaat arvioida toimintakykyä ja voimavaroja ja toteuttaa kuntoutumista edistävää hoitoa sekä toimia ergonomisesti.
Osaat suunnitella, toteuttaa ja arvioida turvallista lääkehoitoa.
Osaat kivun arvioinnin, hoidon ja tarkkailun.
Ymmärrät sairaanhoitajan velvollisuudet ja vastuun potilasturvallisessa hoitotyössä.
Kykenee tuottamaan, jakamaan ja hyödyntämään asiantuntijuutta ja toimimaan monialaisissa tiimeissä ja verkostoissa.
Osaat työskennellä kustannustietoisesti, ympäristön huomioiden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Content

Miten toteutat hyvää vuorovaikutussuhdetta potilaan/asiakkaan kanssa ja luot hyvän hoitosuhteen?
Miten huomioit työssäsi hoitotyön arvot ja eettiset periaatteet?
Miten kollegiaalisuus ja tiimityöskentely edesauttavat potilaan hoitotyötä?
Miten toimit aseptisesti ja infektioiden torjunnan periaatteita noudattaen?
Miten arvioit potilaan hoidontarvetta ABCDE-protokollan mukaan?
Miten tarkkailet potilaan peruselintoimintoja NEWS-kriteeristöä hyödyntäen?
Miten raportoit ISBAR-protokollan mukaan?
Miten arvioit hoidon tarpeen sekä tavoitteet ja miten vastaat hoidon tarpeeseen hoitotyön toiminnoilla?
Miten arvioit toimintakykyä ja toteutat kuntoutumista edistävää hoitotyötä?
Miten varmistat ergonomisen työskentelysi?
Miten suunnittelet, toteutat ja arvioit lääkehoitoa turvallisesti?
Miten toteutat kivun hoidon arviointia, toteutusta ja tarkkailua?
Miten kirjaat hoitotyön prosessin rakenteisen mallin mukaisesti?
Miten sovellat näyttöön perustuvaa tietoa eri potilasryhmien hoitotyössä?
Miten toteutat asiantuntijuutta?
Miten työskentelet kustannustietoisesti, ympäristön huomioiden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti

Evaluation scale

1-5

Go back to top of page