Skip to main content

Health promotion project (5 cr)

Code: FT00DU85-3008

General information


Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

09.01.2024 - 14.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

1 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

80 % Contact teaching, 20 % Distance learning

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Degree programmes

  • Degree Programme in Physiotherapy

Teachers

  • Piia Soikkeli
  • Miia Kierikki

Groups

  • FTSA23KP
    Physiotherapy, full-time studies
  • 09.01.2024 08:15 - 09:00, Orientaatio: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 09.01.2024 09:00 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 10.01.2024 10:00 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 10.01.2024 12:30 - 15:45, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 16.01.2024 12:30 - 15:45, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 17.01.2024 12:30 - 15:45, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 24.01.2024 08:15 - 13:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 26.01.2024 08:15 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 29.01.2024 08:15 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 06.02.2024 08:15 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 08.02.2024 15:00 - 16:30, Terveysliikuntatentti: Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 15.02.2024 09:00 - 10:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 20.02.2024 08:15 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 22.02.2024 08:15 - 11:30, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 08.03.2024 08:15 - 13:15, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008
  • 14.03.2024 09:00 - 14:00, Terveyden edistämisen projekti FT00DU85-3008

Objective

You can design, implement and assess goal-oriented and client-specific health-promoting exercise for individuals and groups.
You can take into account the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise.
You can cooperate in dialogue with clients and take in to account their resources.
You can design and utilize appropriate guidance material and methods for various target groups.
You know the different project phases and know how to apply them in practice.

Content

How do you define health-promoting exercise and applied exercise?
How do you account for the special characteristics and needs of clients when planning and implementing health-promoting and applied exercise?
How do you select appropriate methods for guiding health-promoting and applied exercise?
What is the significance of nutrition when planning and implementing health-promoting exercise?
What are motivation levels and how do you consider them in physiotherapeutic guidance and counseling processes?
How do you promote interaction and dialogue in guidance and counseling?
How do you lead yourself and act as a responsible member in a work community and in projects?

Opiskelumateriaali

Fogelholm M., Vuori I. ja Vasankari T. 2017 tai/ja 2011. Terveysliikunta. Helsinki: Kustannus Oy Duodecim

Muu opettajan tunneilla osoittama materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon sisältyy pienryhmässä tehtävä projektityö, joka tehdään Xamk:lle. Tehdyt projektityöt (posterit/videot) esitetään omalle ryhmälle ja mahdollisesti muutakin yleisöä voi olla paikalla. Lisäksi projektityöt voidaan laittaa esille kaikkien tutustuttavaksi kampuksella.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla on ryhmätehtäviä, jotka arvioidaan hyväksytty-hylätty/täydennettävä, projektitehtävä, jossa on sekä yksilöllistä että ryhmätehtävää, arviointi 1-5. Lisäksi
yksilötehtävänä Terveyden edistämisen tentti, joka arvioidaan 1-5.
Tarkemmat aikataulut käydään läpi opintojakson orientaatiossa.

Opiskelijan työmäärä

5 op (1op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä)

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi numeerisesti 1-5, joka sisältää projektin prosessin ja lopputuotteen arvioinnin.

Qualifications

Attending the course requires that the learning outcomes of the 1st academic year studies have been achieved.