Skip to main content

Special questions in client service (5 cr)

Code: GE00DI32-3006

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

03.02.2025 - 31.03.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Promotion of Functional Ability

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Elderly Care

Teachers

  • Merja Nurmi
  • Ann-Mari Sippu

Teacher in charge

Ann-Mari Sippu

Groups

  • GEKV22SM
    Elderly care, part-time studies
  • 04.02.2025 15:00 - 16:30, Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006
  • 19.02.2025 15:00 - 16:30, Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006
  • 13.03.2025 15:00 - 16:30, Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006

Objective

Understand customer and service management as a cross-cutting work method in changing social and health care environments.
You recognize the multicultural perspective in customer guidance work orientation.
You recognize the role of social and health care in the form of customized registration as part of the customer management process.

Content

What is the place of customer guidance in changing society?
How do you consider multiculturalism in customer guidance?
What is the form of social and health care registration and how it should be applied as a practical tool?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-pohjalla. Materiaali koostuu pääsääntöisesti sähköisestä aineistoista.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla työkennellään opintojakson keskeisten sisältöjen parissa.
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy kolme Microsoft Teams webinaaria, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Opintojakson tarkempi aikataulu ilmoitetaan toteutuksen Learn-pohjalla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon ei liitty TKI toimintaa. Työelämäyhteistyö toutuu työelämälähtöisin esimerkein.

Tentit ja muut määräajat

Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojakso ei sisällä kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laskennallinen työmäärä on yhteensä 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Qualifications

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.