Promotion of children’s and young people’s mental health (5 cr)
Code: KH00ES44-3002
General information
- Enrollment
- 07.04.2025 - 21.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2025 - 30.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
- Teachers
- Hannele Pulkamo
- Olli Rissanen
- Groups
-
KHSA24SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
- Course
- KH00ES44
Realization has 16 reservations. Total duration of reservations is 49 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 09.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen ORIENTAATIO läsnäolovelvollisuusKH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Tue 09.09.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Tue 16.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Tue 16.09.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Fri 19.09.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen RYHMÄTYÖN OHJAUS KH00ES44-3002 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Tue 23.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Tue 23.09.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Fri 26.09.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen RYHMÄTYÖN OHJAUS KH00ES44-3002 |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Tue 30.09.2025 time 12:00 - 15:15 (3 h 15 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA140
Auditorio
|
Tue 07.10.2025 time 12:15 - 15:15 (3 h 0 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Wed 08.10.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA064
Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila |
Wed 08.10.2025 time 12:30 - 16:30 (4 h 0 min) |
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA064
Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila |
Thu 09.10.2025 time 12:30 - 16:30 (4 h 0 min) |
Simulaatio: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA064
Debriefing-tila
SA027 Koti-simulaatiotila |
Thu 16.10.2025 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA150
Savonniemisali
|
Mon 27.10.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen SEMINAARIIN VALMISTAUTUMINEN OHJAUS |
SA418
Byod-/teorialuokka
|
Wed 29.10.2025 time 10:15 - 16:15 (6 h 0 min) |
Seminaari: Lasten ja nuorten mielenterveyden edistäminen KH00ES44-3002 |
SA412
Byod-/teorialuokka
|
Objective
• you understand the interactions of various factors connected to state of mental health among children and young people
• you know what mental health services there are available for children and young people
• you can identify the children’s and young people’s needs connected to mental health and are able to guide them to promotive services
• you understand the meaning of educational institution environments in the mental health work among children and young people and know how to promote mental health by developing these environments
• you know how to encounter children and young people and their guardians with respect and how to build up mental health promoting relationship with them
Content
- what factors are connected to mental health among children and young people?
- what kind of mental health promoting services there are for children and young people?
- what kind of interactions factors of mental health have to each other?
- how can I promote the mental health of children and young people in the environments of educational institutions?
- how can I identify the children’s and young people’s needs connected to mental health?
- how I encounter a child/youngster in order to promote her/his mental health by our interaction style?
- how I build up respective interaction with the guardians of the child/youngster
Evaluation
a. use professional vocabulary systematically
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
e. work as team members in a goal-oriented way.
f. justify own actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Häkli, J., Kallio, K. & Korkiamäki, R. 2015. Myönteinen tunnistaminen. Nuorisotutkimusverkosto/Nuorisotutkimusseura, verkkojulkaisuja 90, Kenttä. Helsinki: Nuorisotutkimusseura. Saatavissa: https://doi.org/10.57049/nts.968,
Muu opiskelumateriaali ilmoitetaan Learnissa.
Study forms and methods
Lähiopetus ja simulaatiot 56 h
Itsenäinen opiskelu: Simulaatioon valmistautuminen, pienryhmätehtävä ja oman osaamisen vahvistumisen itsearvointitehtävä.
Jos sinulla on opintojakson osaamistavoitteiden mukaista EQF6 -tasoista osaamista, voit hakea niiden osalta osaamisen tunnistamista ja tunnustamista.
RDI and work-related cooperation
Työelämäyhteistyö: asikkaiden haastattelu.
Timing of exams and assignments
Opintojakson aloituksessa on läsnäolovelvollisuus, koska tällöin muodostetaan pienryhmät.
Simulaatioihin valmistavan testin tulee olla hyväkysytty, ennen simulaatioon osallistumista.
Läsänäolovelvollisuus päätösseminaarissa, pienryhmien töiden esittelyt.
Itsearviointitehtävä palautus 30.11.2025 mennessä.
Student workload
Lähipetus 56 h
Pienryhmätehtävä 54 h
Simulaatioon valmistautuminen 10 h
Oman osaamisen reflektio 15 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointiemenetelmät:
Orientaatioon osallistuminen, läsnäolovelvollisuus, hyväksytty - hylätty painotus 0 %
Pienryhmätehtävä H- K5, painotus 50 %
Simulaatioon valmistautuminen, testi Hyväksytty-Hylätty, painotus 0 %
Simulaatio, läsmäolovelvollisuus, Hyväksytty - Hylätty, painotus 0 %
Päätösseminaari, läsnäolovelvollisuus, Hyväksytty - hylätty, painotus 0 %
Oman osaamisen kehittymisen reflektio, H - K5, painotus 50%
Arvioinnin perusteet:
XAMK;AMK-opiskelijan osaamisen arviointikehikko /osaamisen alkuvaihe.