Augmented intelligence in service production (5 cr)
Code: BY00FH83-3001
General information
- Enrollment
- 17.03.2025 - 28.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.05.2025 - 31.08.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Teachers
- Anni Issakainen
- Päivi Lifflander
- Course
- BY00FH83
Objective
You understand Enhanced Intelligence (Artificial Intelligence) as a concept and a phenomenon as well as its performance, awareness, and senses.
You can recognize the methods of Enhanced Intelligence (AI) and the importance of service production in managing data and the brain load of employees.
You understand the importance of information literacy related to Enhanced Intelligence (AI) and the risks of misinformation and disinformation.
You understand the importance of utilizing Enhanced Intelligence (AI) in service production, as well as ethics and safety.
You know how to plan, implement, and evaluate the use of Enhanced Intelligence in service production by multi-professionals.
Content
What is Enhanced Intelligence (AI) as a concept and phenomenon?
How does Enhanced Intelligence (AI) manifest as performance, awareness, and senses?
How can use Enhanced Intelligence (AI) in service production utilizing data and managing the brain load of employees?
How is the reliability of information misinformation and disinformation identified in the evaluation of the results of Enhanced Intelligence (AI)?
How can Enhanced Intelligence (AI) be used in service production taking into account ethics and technical safety?
How do you plan, implement, and evaluate Enhanced Intelligence (AI) using in-service production multi-professional?
Evaluation
Students can:
- find, study, produce, and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
- solve demanding problems in research, development, and innovation
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
- communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Course material
Opintojaksolla käytetään seuraavaa kirjallisuutta:
• Salo, I. 2024. Luova tekoäly työn supervoimana. Helsingin seudun Kauppakamari. löytyy myös Kaakkurista e-kirjana. Myös muita vastaavia lähteitä voi käyttää.
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Study forms and methods
Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät itsenäisesti/ryhmässä tehtävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti/ryhmänä/paritöinä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
Opintojakso koostuu viidestä osa-alueesta, jotka arvioidaan erikseen. Tarkempi kuvaus kohdassa toteutuksen osat.
RDI and work-related cooperation
Mahdollisuus hyödyntää opintojakson tehtäviä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
International cooperation
Opintojaksolla on myös kansainvälisiä tutkimusartikkeleita.
Student workload
1 op vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta. 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Course part description
Tukiäly käsitteenä ja ilmiönä 1 op - arvioidaan hyväksytty /täydennettävää/hylätty
Tukiälyn käyttö palvelutuotannossa 1 op - arvioidaan hyväksytty /täydennettävää/hylätty
Tukiälyllä tuotetun tiedon arviointi 0,5 op - arvioidaan hyväksytty /täydennettävää/hylätty
Tukiäly - eettisyys ja tietoturva 0,5 op - arvioidaan hyväksytty /täydennettävää/hylätty
Tukiälyn monialaisen käytön suunnittelu, toteutus ja arviointi omassa toimintaympäristössä 2 op - arvioidaan numeraalisesti.
Further information
Opintojakson opettajina toimivat lehtorit Anni Issakainen ja Päivi Lifflander, s-posti: etunimi.sukunimi[at]xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso on YAMK-tasoinen, EQF7-tasoinen. Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus. Opintojakso arvioidaan numeraalisesti 1-5.